Forshaga kommun söker kommunsekreterare

Forshaga kommun, Kommunledningskontoret / Organisationsutvecklarjobb / Forshaga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Forshaga, Kil, Karlstad, Hammarö, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Forshaga kommun, Kommunledningskontoret i Forshaga

Forshaga kommun har tillsammans med de kommunala bolagen drygt 900 anställda. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka på. Visionen, Forshaga barnkommun, lyfter ett framtidsperspektiv där vi bygger ett samhälle för nuvarande och kommande generationer. Vi sätter fokus på ett välkomnande förhållningssätt och att göra skillnad för våra invånare, varje dag!

Kommunledningskontoret arbetar med allmänna utredningar, nämndadministration och information.



Vi söker nu en kommunsekreterare till kommunledningskontoret.

Kommunledningskontoret arbetar med administration och arkiv, kommunikation, utredning, utvecklingsfrågor, ledning och styrning samt samhällsplanering. Kommunledningskontoret tillhör förvaltningen kommunledningsstaben där också ekonomiavdelning och personalavdelning ingår.

Publiceringsdatum
2018-05-17

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du navet i kommunens administrativa arbete. Du är sekreterare i kommunfullmäktige och i kommunstyrelsen och dess arbetsutskott. Du driver och utvecklar kommunens arbete inom ärendehandläggning och beredningsprocesser. Forshaga kommuns nämndadministration är i en förändringsfas och du kommer bli en viktig person i det utvecklingsarbetet.

I rollen som kommunsekreterare ansvarar du för kommunens diariesystem och fungerar som huvudregistrator. I din roll arbetar du nära den politiska ledningen och förvaltningsledningen samt utgör ett stöd till handläggare. Du kan få genomföra utbildningar för handläggare och chefer inom ditt område. Du kommer även att arbeta med de allmänna valen som samordnare. I uppdraget ingår visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet men också enklare administrativa arbetsuppgifter. I arbetet förekommer också hantering av vardagliga kommunaljuridiska frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet och har tidigare arbetat inom offentlig förvaltning.

Du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har vana av att arbeta i administrativa datasystem. För att passa i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad.

Du är självständig i ditt arbete samtidigt som du har god samarbetsförmåga och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa. Du gillar omväxlande arbetsuppgifter, är resultatinriktad och tar initiativ. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!
Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2018-11-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön. Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 2018/53
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torbjörn Falk, kommunchef 054-17 20 00 e-post: torbjorn.falk@forshaga.se
Madeleine Nyvall, kommunutredare 054-17 20 00 e-post: madeleine.nyvall@forshaga.se

Företag
Forshaga kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Forshaga kommun, Kommunledningskontoret
Box 93
66722 Forshaga

Kontorsadress
Box 93

Jobbnummer
4149807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Forshaga kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Forshaga kommun, Kommunledningskontoret: