Försäljningskoordinator
Maxkompetens Konsult AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi söker för vår kunds räkning en försäljningskoordinator till ett nordiska säljteam!
I rollen kommer du att arbeta över hela säljteamet och stödja insatser för att uppnå tillväxtmål. Som försäljningskoordinator kommer du ha möjlighet att administrera och utveckla försäljningsprocesser och verktyg, hantera prognoser, kundhändelser och stödja försäljningsorganisationen i strategiarbete och med anbud. Du kommer också genomföra marknadsundersökningar för att förstå marknaden och vad som efterfrågas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara
• Hjälp säljteamet med att samla in marknadsinformation om marknadsutveckling och trender
• Utför marknads- och kundanalys med applikationsprogramvara, t.ex. Microsoft Excel och PowerPoint samt presentera resultatet på ett snyggt och läsbart sätt
• Hantera dokument som uppdateras regelbundet och hantera kontrakt och dokument i olika anbudsportaler (inkl. uppladdning och nedladdning av dokument)
• Administrera strategiarbetet under försäljningschefens ledning
• Stödja säljchefen med prognoshanteringsprocessen och leverera rapporter till ledning varje månad eller på begäran
• Administrativ samordning av försäljningsprojekt, sammanställa uppföljningslistor och uppdatera dem med input från andra
• Stöd försäljningschefen och säljteamet i deras dagliga arbete och processer inom försäljningen organisation
• Stöd säljteamet i översättningsarbete
• Skapa, följa upp och hantera inköpsförfrågningar och beställningar
• Stöd säljteamet för att marknadsföra Alstoms varumärke och dess produkter till de nordiska kunderna i Sverige
• Stödja och samordna kundevenemang för den nordiska försäljningsorganisationen
• Hantera CRM-systemet för att säkerställa datakvalitet och konsistens
För att lyckas i rollen tror vi att;
Den framgångsrika kandidaten har minst en kandidatexamen i antingen marknadsföring, ekonomi eller teknik samt yrkeserfarenhet från en liknande roll.'
Finns stark kunskap om verktyg som Salesforce och/eller SAP är det ett plus och att du kan MC Office paketet är ett krav. Du behöver vara flytande på engelska och mint ett av de skandinaviska språken då det är ett nordisk team man tillhör.
Som person är du självständig med stor kommunikationsförmåga. Du kan organisera ditt arbete strukturerat med uppmärksamhet på detaljer och du har ett analytiskt och problemlösande tankesätt. Du är pålitlig, smidig och exakt med ett starkt kundfokus!
På det här företaget får du en innovationsorienterad företagskultur med internationella karriärmöjligheter. Är det dig vi letar efter? Skicka in ditt CV redan nu då vi går igenom ansökningar löpande. Frågor gällande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare, Sandra Jarsäter, på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-09-17ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMaxkompetens Konsult AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "gqNm7fQDTDyA_xM-YcN-DA==".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)
Arbetsplats Maxkompetens
Jobbnummer 5363197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.