Försäljningsingenjör Rugged Com Switches
Siemens AB / Elektronikjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Siemens RuggedCom nätverksprodukter är robust kommunikationsutrustning för tuffa miljöer. Produkterna återfinns i verksamhetskritiska nätverk som används i kraftstationer, självläkande elnät eller "Smart Grid" -system, intelligenta transportsystem för trafikledning, samt även i process- och tillverkningsindustrin.
Siemens gör nu en större satsning och söker därför en Försäljningsingenjör som kommer att arbeta dedikerat mot dessa produkter och ansvara för försäljningen på den svenska och finska marknaden. I rollen ingår även ett produktansvar.
Exempel på arbetsuppgifter:
Proaktivt skapa nya affärer på nya marknader
Upprätthålla samt skapa nya kundrelationer
Hantera alla stadier av nyförsäljning, från prospektering och lead generation, till förslag och avslut av affär
Stödja nuvarande kunder och partners för att maximera och öka affärsmöjligheter
Identifiera och utveckla lokala systemintegratörer och partners för att öka andelen RuggedCom-produkter
Driva in specifikation av RuggedCom i OEM-design, projekt och standarder
Säkerställa full marknadstäckning genom att samordna med övriga säljchefer inom Siemens
Agera kontaktperson mot huvudkontor
Du kommer att vara placerad på kontoret i Upplands Väsby men beräknas resa ca 50 % av din tid. Siemens erbjuder flexibilitet gällande arbetstider och goda möjligheter till att arbeta hemifrån.
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av komplex försäljning inom industriella nätverk, trådlösa nätverk eller ett närstående område. Du har teknisk kunskap om nätverkverkslösningar samt en förmåga att sälja värdet av en lösning och inte bara funktionaliteten hos en produkt. Vidare vill vi att du har erfarenhet av att hantera partners och integratörer. Har du internationell erfarenhet ser vi det som meriterande.
Vi vill att du har en ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Då tjänsten innebär internationella kontakter både internt och externt förutsätter vi att du har goda kommunikativa färdigheter i både svenska och engelska.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som har en god social kompetens och som samarbetar väl med olika personligheter. Du trivs med att hålla presentationer och har en förståelse för vikten av kunduppföljning. Egen drivkraft och hög energinivå liksom god organisationsförmåga är andra viktiga egenskaper för rollen.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1/11 2015. I denna rekrytering samarbetar vi med Level Recruitment. Du ansöker via
http://www.levelrecruitment.se/lediga-jobb/visa-jobb/?jaid=1263 Urval sker löpande under ansökningstiden.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Amelie Löjdahl på 08-120 50 428.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB maila till:
facket.se@siemens.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-09-09ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 203244
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2487471
Observera att sista ansökningsdag har passerat.