Försäljningschef till Synoptiks företagsförsäljning

Inhouse AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 110 butiker och en omsättning nära en miljard kronor en av landets ledande aktörer inom optik. Genom att erbjuda kvalitetsoptik som alla kan ha råd med ska Synoptik bli Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks därför en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision N.V., en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 6000 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se synoptik.se.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Som Chef Företagsförsäljning på Synoptik ansvarar du för att driva och utveckla försäljningen mot kedjans företagskunder, dels genom bearbetning av befintliga kunder, dels genom rekrytering av nya kunder och kundavtal. Kunderna består av företag och organisationer samt av stat, kommuner och landsting över hela Sverige. I rollen ingår segmentering och analys av marknaden samt att aktivt arbeta fram nya koncept för försäljning och marknadsföring riktade mot företagskunden. Du ansvarar också för offentliga upphandlingar och anbudsförfaranden.

Då den faktiska produktförsäljningen sker ute i butiksnätet är en viktig del i uppdraget att säkerställa att butikerna har relevant information och kunskap om aktuella avtal, samt produkter specifika för avtalskunder.

Som Chef Företagsförsäljning arbetar du för att nå uppsatta mål för försäljning och lönsamhet inom ansvarsområdet. Du ska även förse butiksorganisationen med uppföljning och statistik för utveckling av försäljningen. Du förväntas vara med och utveckla bearbetningen av eftermarknaden. Du är personalansvarig för en administrerande innesäljare och rapporterar till Marknadsdirektören för Synoptik Sverige.

• Ansvar för relationer med avtalskunder, analys, segmentering och genomförande
• Ansvar för nykundsbearbetning
• Inkomma med anbud inom offentlig upphandling
• Ansvar för relationer med samarbetspartners
• Analys och uppföljning av försäljningsresultat
• Dialog och support till butiksnätverket
• Marknadsplan och genomförande i samarbete med marknadsavdelningen

Din profil / Your profile

Vi är ute efter dig som är nytänkande och som kan utveckla försäljningen i en annars traditionell bransch. Du älskar att skapa försäljning genom att bygga och vårda relationer. Vi vill att du har en bakgrund inom försäljning och varumärkesbyggande av kvalitetsprodukter eller tjänster, med eget ansvar för stora företagskunder. Vi ser att du är en duktig projektledare med stor vana av att jobba i team och har intresse för ledarskap. Du har god kommunikativ förmåga och utstrålar engagemang och energi. Som försäljningschef är det viktigt att du både kan arbeta strategiskt och operativt. Resor inom främst Sverige förekommer i tjänsten och körkort är ett krav.

Övrigt / Other

Välkommen att fylla i din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan.
Sista ansökningsdag är 10 juni 2015. Vid frågor, är du välkommen att kontakta Kajsa Tamsen eller Elin Siggelin på Inhouse. Vi kan tyvärr inte administrera ansökningar via e-post.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-05-29

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1191
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Tamsen kajsa.tamsen@inhouse.se
Elin Siggelin elin.siggelin@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2316382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: