Försäljningschef till Saferoad Birsta

Rutinera I Sundsvall AB / Försäljningsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rutinera I Sundsvall AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Saferoad Birsta AB tillverkar och säljer väg- och broräcken samt utför kringtjänster för dessa produkter såsom montering och projektledning. Huvudkontor och tillverkning finns i Sundsvall, lokala försäljningskontor i Arboga och Borås. Företaget grundades 1961, har idag 90 anställda och ingår sedan 2007 i Saferoadkoncernen med 2 500 anställda i 21 länder www.saferoadbirsta.se

Vill du arbeta i en ledande position med ansvar för att driva försäljningsarbetet framåt och för att utveckla befintliga och nya affärskoncept? Då ska du söka tjänsten som försäljningschef hos Saferoad Birsta i Sundsvall.

Som försäljningschef har du huvudansvaret för att organisera, leda och utveckla försäljningsarbetet samt bidrar till en kreativ säljorganisation med starkt driv. Du ansvarar för att hitta nya affärskoncept och kompletta lösningar i nära samarbete med sälj, produktion, projekt, utveckling och inköp samt med bolag inom koncernen. Försäljning sker från kontoren i region norr, mitt och syd där kunder bearbetas, främst inom Sverige men även till viss del på export. Vi har etablerade affärsrelationer med såväl stora entreprenadbolag som med små företag inom andra branscher.

Du har personalansvar för 5 personer vilket innefattar såväl ledning och styrning som medarbetar-, utvecklings- och lönesamtal. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Vi söker dig med en gedigen teknisk bakgrund samt erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete inom tillverkande industri. Har du dessutom arbetat i en ledande befattning är det meriterande. Vi tror att du genom dina erfarenheter har en bred kunskap och förståelse för försäljningsfrågor såväl ekonomiskt som strategiskt samt har god förmåga att agera självständigt inom området.

Som person är du affärsdriven och handlingskraftig men samtidigt ödmjuk och har tålamod. Du är noggrann och van att skapa strukturer vilket i sin tur ger de bästa förutsättningarna för verksamheten att nå uppsatta mål. Vidare så har du lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt. Då vi jobbar i en internationell koncern och har utländska kund- och leverantörskontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet från CRM-system.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med placering i första hand på huvudkontoret i Sundsvall. Alternativ placering är på något av de lokala försäljningskontoren i Arboga eller Borås. Då resor förekommer i tjänsten krävs det att du har körkort (tjänstebil ingår).

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 30 november 2015.

Publiceringsdatum
2015-11-10

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: petra.elf@rutinera.se

Företag
RUTINERA I SUNDSVALL AB

Adress
RUTINERA I SUNDSVALL AB
Sjögatan 2
85234 SUNDSVALL

Kontorsadress
Sjögatan 2
SUNDSVALL

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-7606447

Jobbnummer
2519704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rutinera I Sundsvall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rutinera I Sundsvall AB: