Försäljningschef med marknadsansvar

Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB / Försäljningsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB i Växjö, Karlskrona eller i hela Sverige

Är du den vi söker?
Nu söker vi en driven försäljningschef med markandsansvar till Regionteatern Blekinge Kronoberg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att utveckla och ansvara för teaterns försäljningsstrategier och säljrutiner, samt att utveckla ett mer proaktivt externt kommunikationsarbete.
Likaså ingår det i tjänsten att kontinuerligt stärka det nya varumärket som kommer att lanseras i augusti 2018. Det övergripande målet är att fylla våra salonger med en bred publik genom att aktivt nå nya målgrupper och samtidigt behålla den trogna publiken.

Om verksamheten
Regionteatern Blekinge Kronoberg är en modern scenkonstinstitution med en omfattande verksamhet av både samtida dans- och talteater. Varje år producerar vi sju till åtta produktioner både barn- och ungdomsteater och vuxenteater varav de flera turnerar i Blekinge och Kronoberg men även i övriga Sverige.
Verksamheten arbetar både B2B, (tex riksteaterföreningar, teaterarrangörer, skolor, och företag) och B2C (både på vår hemmascen i Växjö, i Blekinge och i de orter vi turnerar i).

Publiceringsdatum
2018-07-09

Om tjänsten
Som försäljningschef kommer du att arbeta strategiskt såväl som operativt.
Du blir avdelningschef för säljavdelning med marknadsansvar, med personalansvar och budgetansvar enligt delegation från VD.
Du ansvarar för att organisera, planera och utveckla teaterns försäljnings- och marknadsaktiviteter, vilket omfattar årsplanering, innehåll- och kanalplanering, inklusive uppföljning och analys. Du har övergripande ansvar för försäljning av vuxen- och barnföreställningar både till arrangörer och konsumenter. Du har övergripande ansvar för kanaler (t.ex. webbplats, sociala medier), verktyg (CRM) samt marknadsaktiviteter. Säljuppdrag ingår i tjänsten.
I tjänsten ingår även planering och ansvar för produktion av marknadsmaterial utifrån säljbehov. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och är direkt underställd VD.
Arbete sker i stor utsträckning i nära samarbete med VD, samt övriga chefer i organisationen.

Vi söker dig som har:
• Minst 5 års erfarenhet från strategiskt försäljnings- och kommunikationsarbete.
• Dokumenterad erfarenhet av CRM och goda kunskaper om vad som
driver beteenden.
• Erfarenhet av strategisk B2B och B2C försäljning och indirekt försäljning.
• Ledarerfarenhet samt god förmåga att entusiasmera medarbetare och skapa
arbetsglädje.
• Erfarenhet och god förståelse av budgetarbete och förmåga att analysera resultat
och nyckeltal.
• Du är resultatinriktad, driven, strukturerad och affärsorienterad och har förmåga
att prioritera.
• Du är utåtriktad och bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du har känsla och förståelse för det senaste inom webb och sociala medier.
• Du har förståelse för det konstnärliga arbetes krav och förutsättningar.
• Du är lösningsorienterad och arbetar för hela verksamhetens bästa.

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom försäljning och marknadsföring/kommunikation.
• Goda kunskaper inom digital marknadsföring och försäljning.
• Goda kunskaper inom ekonomi, budget och kalkylering.
• Goda kunskaper inom Outlook, Excel och övriga Office-program.
• Goda kunskaper inom webbanalys.
• Körkort, lägst B-behörighet.
• Behärska svenska och engelska i både tal och skrift.

Meriterande
• Någon form av ledarskapsutbildning t.ex. Svensk Scenkonsts ledarskapsutbildning.
• Erfarenhet av arbete inom kulturområdet, scenkonstområdet eller publicistisk verksamhet (t.ex. media/TV- bolag eller förlag).
• Erfarenhet av att använda verktyg som t.ex. InDesign, Photoshop, Apsis, Google Adwords och Analytics.
• Kunskaper om CMS, EPiServer, SharePoint och WordPress eller liknande plattformar.

Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid.
Vi tillämpar provanställning.

Om du tror att du är den person vi söker maila ditt CV till HR-chef linda.abrahamsson@regionteatern.se

För denna rekrytering så tillämpar vi löpande urval så vänta inte.
Sista dag att ansöka är 2018-08-19

Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Frågor besvaras av VD Therese Willstedt 0470-700508 eller therese.willstedt@regionteatern.se

Facklig företrädare för Teaterförbundet avd 17, Mikaela Johansson 0723-99 14 75 eller mail: mikaela.johansson@regionteatern.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19

Företag
Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB

Adress
Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB
Box 486
35106 VÄXJÖ

Jobbnummer
4245575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionteatern Blekinge-Kronoberg, AB: