Försäljningschef inom personlig assistans
Särnmark Assistans AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Särnmark är Sveriges första assistansbolag. Vi grundades av nuvarande ägare 1992 - redan två år innan LSS-reformen trädde i kraft.
Sedan starten har såklart mycket hänt. Från att vi med ett fåtal kunder gick i bräschen för en bransch som möjliggjort för personer med funktionsnedsättning att leva det liv de själva vill - till att idag vara en av de större aktörerna i Sverige. Vi har nu ca 3500 anställda assistenter, verksamhet runtom Sverige och kontor i tio städer. Det som sammanför oss som arbetar på Särnmark är viljan att inte bara göra ett jobb. Vi vet med oss och drivs av att personlig assistans kan göra stor skillnad i människors liv.
Nu söker Särnmark en försäljningschef med ansvar för kundtillväxt och partnersamarbeten till vår rikstäckande verksamhet. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men du har möjlighet att förlägga ditt huvudsakliga arbete på annan ort eftersom tjänsten innefattar resor till kunder, samarbetspartners och våra kontor runt om i landet.
Du är närmsta chef för våra informatörer som arbetar för att fler ska välja Särnmark som sin assistansanordnare. Det kommer vara du som leder, vägleder och fördelar arbetet. Ditt arbete kommer att utföras i tätt samarbete med Särnmarks verksamhetschef och kommunikationschef.
Vi erbjuder dig en betydelsefull arbetsplats och en tjänst som präglas av självständighet och hög påverkansgrad. Vi ger dig stora möjligheter att organisera och planera arbetet för att uppnå våra gemensamt uppsatta mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personalansvar för informationsavdelningens fem informatörer
• Ansvara för fortlöpande dokumentation och uppföljning av verksamhetens in- och utflöde av kunder
• Ansvara för avdelningens budget samt rapportera och prognostisera den egna verksamheten
• Arbeta aktivt med tillväxten av Särnmarks verksamhet över hela Sverige. Detta omfattar en stor del nätverkande, men också att på egen hand löpande informera om våra kundmodeller samt planera och genomföra aktiviteter tillsammans med vår verksamhetschef och kommunikationsavdelning
• Omvärldsbevaka marknaden, identifiera utvecklingsmöjligheter samt initiera och upprätthålla samarbeten med våra externa intressenter
• Säkerställa att personalen arbetar i enlighet med företagets mål, strategier och visioner
• Du rapporterar direkt till koncernens vd Marika Philipson.
Vem är du?
För att funka i rollen som försäljningschef inom personlig assistans tror vi att du är en ganska så lyhörd person. Utan prestige och med god självinsikt är du en person som uppmuntrar och motiverar dina medarbetare att nå våra gemensamma mål, både på kort och lång sikt. Du har därtill god förmåga att analysera och planera ditt och medarbetarnas arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kan utan större svårighet förmedla dina förväntningar och fatta beslut som utvecklar verksamheten.
Vi tror att du ser på dig själv som en trygg och kunnig rådgivare inom personlig assistans. Du bidrar till fler kunder, men aldrig till vilket pris som helst. Våra kunder ska i efterhand tycka att de fick hjälp av dig eller ditt team av informatörer att fatta ett beslut de inte ångrar. Att välja Särnmark ska kännas rätt i magen under och efter att beslutet om assistansanordnare är fattat.
Vi ser framför oss att du är en social person som helst har ett brett, etablerat nätverk i och omkring personlig assistans-branschen, då du till stor del kommer att arbeta med tillväxt och ha många kundmöten. Du behöver därför vara en person som tycker om att knyta nya kontakter, samtidigt som du har den empatiska förmågan som krävs för att möta människor som ofta befinner sig i helt olika situationer i livet.
Publiceringsdatum2022-09-26KvalifikationerDu har relevant utbildningsbakgrund inom försäljning, kundrelationer och företagsutveckling, eller motsvarande arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska vara väl insatt i LSS-lagstiftningen och ha en naturlig fallenhet för att observera och läsa av relevanta marknadstrender. Du har arbetat i en liknande roll tidigare och har därigenom erfarenhet av personalansvar för tjänstemän och budgetansvar.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar och vi erbjuder friskvårdsbidrag. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSärnmark Assistans AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Särnmark Assistans AB (org.nr 556506-3772),
http://www.sarnmark.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Marika Philipson, VD
marika.philipson@sarnmark.se Jobbnummer 7016203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.