Försäljningschef

Kulturhuset Stadsteatern AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB i Stockholm

Rollen i organisationen
Tjänsten som Försäljningschef är placerad på marknadsavdelningen på Kulturhuset Stadsteatern. Rollen som Försäljningschef innebär ett övergripande ansvar vad gäller försäljning, det digitala landskapet, aktiveringar, analys samma många olika frågor av både operativ och mer övergripande karaktär. Försäljningschefen rapporterar till Marknadschef.
Marknadsavdelningens uppdrag är att optimera marknadsföring, kommunikation och försäljning genom aktiviteter i egna, förtjänade och köpta kanaler i syfte att locka besök och publik till verksamheterna, samt vårda och stärka Kulturhuset Stadsteaterns varumärke.

Publiceringsdatum
2022-03-02

Dina arbetsuppgifter
Försäljnings- och kanalansvar för hela Kulturhuset Stadsteatern
Ansvarig för en avdelning på sju personer
Driver och ansvarar för digital kommunikation och de digitala kanalerna tillsammans med ansvarig för de digitala kanalerna.
Analyserar försäljning, sociala kanaler, webb, CRM och omvärld med ansvar för att rapportera löpande till ledningsgruppen
Arbetar löpande med intern förankring och samarbetar mycket med de olika verksamheterna internt och externa intressenter.
Ansvarar för att driva utvecklingen av nya koncept och produkter i samarbete med övrig verksamhet
Initierar och driver det strategiska och operativa försäljningsarbetet.

Kvalifikationer
Minst fem års erfarenhet av att arbeta med komplex försäljning inom kultursektorn.
Vana vid analysarbete och rapportering.
Kunskap när det gäller att driva utveckling av nya koncept och produkter.
Har stor förståelse för det digitala landskapet och hur försäljning och kommunikation hör ihop och vikten av båda delarna.
Lång erfarenhet av att samarbeta med både externa och interna intressenter, där lyhördhet och tydlighet är mycket viktiga faktorer.
Erfarenhet av det digitala landskapet och förståelser för hur både sociala kanaler, webb och komplexa försäljnings- och CRM-system fungerar.

Information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Arbetet är oregelbundet och kan förekomma på både kvällstid och helger. Arbetet är främst förlagt till Sergels torg.
Intervjuer görs löpande. Vår ambition är att vara klara med rekryteringen snarast.

Mer information om tjänsten
För mer information om tjänsten som försäljningschef kontakta Kicki Kollstedt, kicki.kollstedt@kulturhusetstadsteatern.se
Sista ansökningsdag är den 13 mars 2022

Fackliga företrädare
Scen och film: Urban Riismark urban.riismark@stadsteatern.stockholm.se
Akademikerföreningen: Petter Zerpe petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.se
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kulturhuset Stadsteatern AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kulturhuset Stadsteatern AB (org.nr 556026-1553)

Arbetsplats
Stockholms Stadsteater AB

Kontakt
Kicki Kollstedt
kicki@kollstedt.se

Jobbnummer
6397514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kulturhuset Stadsteatern AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB: