Försäljningsassistent till Länstrafiken

Region Kronoberg / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Länstrafiken Kronoberg är en förvaltning inom Region Kronoberg. Vårt uppdrag är att bidra till goda resmöjligheter genom en väl fungerande kollektivtrafik.
Länstrafiken utför ca 7,6 miljoner resor om året och vårt övergripande mål är att vi ska få fler och nöjdare kunder.
Till Länstrafikens marknads- och försäljningsavdelning söker vi en vikarie till tjänsten som försäljningsassistent.




Publiceringsdatum
2017-08-02

Arbetsuppgifter
Tjänsten som försäljningsassistent är en administrativ tjänst med varierande och flexibla arbetsuppgifter.
I rollen som försäljningsassistent ansvarar du för fakturering, redovisning samt avstämning mot våra försäljningsställen, entreprenörer samt kundcenter.
Du sköter beställningar av resekort från myndigheter, kommuner, skolor etc. och är även vår kontaktperson utåt mot flera olika organisationer.
Du kommer också ansvara för utskick till entreprenörer, försäljningsställen m.fl. samt sköta och utveckla vårt kundregister och prislistor. I arbetsuppgifterna ingår även löpande administrativt arbete samt blir du delaktig i bokslutsarbete.
I rollen som försäljningsassistent är du även delaktig i förberedelser och genomförande av event och mässor.

Tjänsten innebär mycket kontakt med andra såväl internt som externt, vilket kräver en god kommunikation och social förmåga.
Ditt arbete utförs i ett nära samarbete med övriga på marknads- och försäljningsavdelningen och framförallt kommer du jobba nära och fungera som back-up för vår andra försäljningsassistent.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en dokumenterad ekonomi- och/eller administrativ utbildning på minst gymnasienivå.
• har minst 3 års erfarenhet inom ekonomi och då främst av fakturering och bokföring.
• innehar goda IT-kunskaper och är bra på Office paketet, framförallt Excel, och har lätt för att sätta samman rapporter och presentationer med hjälp av Office paketet.
• har mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
• har körkort för bil.

Som person har du god social kompetens och är bra på att kommunicera med andra. Du har lätt för att samarbeta i team, men kan även arbeta självständigt och är van vid att arbeta mot deadlines.
Du har en god administrativ vana och är mån om att arbeta med hög noggrannhet och god struktur. Vidare är du ansvarsfull, serviceinriktad, flexibel och positiv.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2018-08-31 med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: LTR 1/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julija Markensten 0470-58 30 30

Företag
Region Kronoberg

Adress
Region Kronoberg
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ

Kontorsadress
Nygatan 20 35188 VÄXJÖ

Jobbnummer
3624592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg: