Försäljningsassistent till IL Recyling i Malmö

Kontorsfixarna Syd AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Syd AB i Malmö, Burlöv, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2013-03-25

Om tjänsten
För rekrytering till vårt kundföretag söker vi nu en utåtriktad och lättsam problemlösare med en gedigen erfarenhet av kundservice!

Om företaget
IL Recyclingkoncernen har rikstäckande verksamhet i Sverige med ca 600
anställda. Företagets huvudsakliga verksamhet består i att samla in och bearbeta restprodukter och sälja returråvara till industrin. Även sekretesshantering, renhållning och rådgivning samt internationell returpappershandel är viktiga delar i verksamheten. Med mottot "Mer att hämta", leder deras verksamhet till stora vinster både för kunder och miljö. På kontoret i oljehamnen i Malmö arbetar ett glatt och sammansvetsat team i trivsamma lokaler.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som försäljningsassistent innebär att du kommer att tillhöra avdelningen för kundservice. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot inkommande samtal och behandla olika frågeställningar från företagets kunder. Du kommer registrera ordrar, hantera och skapa avtal, registervård, avvikelsehantering och reklamationer mm. Dokumentering sker i affärs- och säljstödssystem. Detta arbete sker i nära samarbete med säljare och med övriga kollegor i teamet och på kontoret. Vidare kommer du att bemanna den funktion som kallas "vågen" och där sköta de uppgifter som rör produktionen. Detta innefattar bland annat lageråterrapportering, statistik, in- och utvägning av transporter samt bokning av transporter. Arbetet i "vågen" sker i nära samarbete med produktionschef och produktionspersonal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god känsla för service i alla lägen. Vidare ser vi att du är lättsam, flexibel och ansvarstagande. Du trivs i en utåtriktad roll med många kundkontakter och är en utpräglad lagspelare. Då företaget arbetar process- och målstyrt och tidvis erbjuder ett högt arbetstempo med snabba vändningar mellan kundsamtal och flera olika program för genomförande av uppgift, tror vi att du har en god förmåga att både strukturera ditt arbete och att prioritera självständigt.
Du har lägst gymnasial utbildningsnivå och flera års erfarenhet av servicerelaterade och administrativa arbetsuppgifter. Du har en mycket god datorvana, dels inom Officepaketet men även inom större affärssystem. Har du tidigare arbetat i CRM, Movex och/eller Raindance är detta meriterande. Du talar och skriver utmärkt svenska och vi ser det som mycket meriterande om du har goda kunskaper inom danska språket.

Övrig information
Tillträde: snarast
Tjänstens omfattning: Heltid/tillsvidare med sex månaders provanställning

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-26
Ange följande referens när du ansöker: 1128
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Karlsson

Företag
Kontorsfixarna Syd AB

Adress
Kontorsfixarna Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Jobbnummer
1502694

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Syd AB: