Försäljningsassistent med inriktning ekonomi
Kontorsfixarna Syd AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Syd AB i Malmö,
Burlöv,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2013-05-10Om tjänstenFör rekrytering till vårt kundföretag söker vi nu en engagerad och strukturerad person med känsla för både siffror och kundservice!
Om företagetIL Recyclingkoncernen har rikstäckande verksamhet i Sverige med ca 600
anställda. Företagets huvudsakliga verksamhet består i att samla in och bearbeta restprodukter och sälja returråvara till industrin. Även sekretesshantering, renhållning och rådgivning samt internationell returpappershandel är viktiga delar i verksamheten. Med mottot "Mer att hämta", leder deras verksamhet till stora vinster både för kunder och miljö. På kontoret i oljehamnen i Malmö, arbetar ett glatt och sammansvetsat team i trivsamma lokaler.
Dina arbetsuppgifterDu kommer som försäljningsassistent med inriktning ekonomi tillhöra avdelningen för kundservice. Tjänsten är delad och ca 70 % av arbetsuppgifterna är ekonomirelaterade med stort fokus på leverantösreskontra. Resterande 30 % arbetar du med kundservice. Dina arbetsuppgifter blir bl.a. posthantering och ankomstregistrering av leverantörsfakturor och övrig post, kontering och registrering samt utskick för attestering. Vid månadsbokslut sammanställer du bokföringsorders. Du sköter en del av våra inköp och handhar kort och ansvarar för portomaskin. På kundservicesidan har du mycket kundkontakt både genom inkommande och utgående samtal. Du registrera ordrar, hantera och skapar avtal i ekonomisystemet, utför registervård, avvikelsehantering och reklamationer mm. Ditt arbete sker i nära samarbete med kundservicemedarbetare, säljare och med övriga kollegor på kontoret.
KvalifikationerVi söker dig som framförallt har en god känsla för siffror men även för kundservice. Vi ser att du trivs i en delad roll där du kommer skifta mellan att vara i en noggrann och strukturerad ekonomiassistents roll till att vara i en bredare roll med kundservice i fokus.
Som person är du en lagspelare, lättsam, engagerad, flexibel och ansvarstagande.
Då företaget arbetar process- och målstyrt och tidvis erbjuder ett högt arbetstempo med snabba vändningar mellan kundsamtal och flera olika program för genomförande av uppgift, tror vi att du har en god förmåga att både strukturera ditt arbete och att prioritera självständigt. Du har lägst gymnasial utbildningsnivå med inriktning ekonomi samt att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Det är meriterande om du tidigare arbetat med fakturascannning och autokontering. Du har en mycket god datorvana, dels inom Officepaketet men även inom större affärs-/ekonomisystem. Har du tidigare arbetat i CRM, Movex och/eller Raindance är detta meriterande. Du talar och skriver utmärkt svenska.
Övrig informationTillträde: Snarast/enligt överenskommelse
Tjänstens omfattning: Heltid/tillsvidare med sex månaders provanställning
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 1168
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Karlsson
FöretagKontorsfixarna Syd AB
AdressKontorsfixarna Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö
Jobbnummer 1548400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.