Försäljningsadminsitratör med ekonomibakgrund
Brain / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brain i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Noggrann administratör med känsla för service?
Scribona söker en försäljningsadministratör med ekonomikunskaper
Scribona är Nordens ledande distributör av it- och kommunikationsprodukter. De erbjuder ett brett sortiment av bland annat servrar, mellanprogramvara, nätverks-produkter samt avancerade säkerhets- och lagringslösningar, persondatorer, skrivare, och programvaror från bland annat IBM, Microsoft, Cisco och HP. Läs mer på
www.scribona.seDe sitter centralt i Solna med mycket goda kommunikationsmöjligheter och i mycket fräscha och trevliga lokaler. Du kommer att ingå i ett glatt gäng med högt tempo!
Arbetsbeskrivning: Du kommer att utföra claimförfaranden/marginalkontroll. Detta innebär att Du kontrollerar produktens marginaler med säljare och leverantörer. Du kommer även att lägga upp avtal i en databas, hjälpa kunder med avtalsfrågor och rapportera försäljningsstatistik till leverantörer. Du kommer ha kontakt med leverantörer och återförsäljare. System som ASW, Excel samt arbete i notesdatabas ingår i det vardagliga arbetsuppgifterna.
Arbetets omfattning: Heltid, 8:30 - 16:30. Du kommer att jobba som konsult via Brain under 6 månader och därefter rekrytering hos Scribona. Start så snart som möjligt.
Kompetenskrav: Det är ett krav att Du har en ekonomisk bakgrund och en grundläggande förståelse för ekonomiska begrepp. Du har exempelvis läst ekonomi på gymnasienivå eller arbetat med ekonomirelaterade uppgifter. Vidare förutsätts att Du har en grundläggande kompetens i Excel och allmän god datavana. Vi ser gärna att Du som söker har tidigare erfarenhet från exempelvis säljadminstration, orderhantering eller inköp. Framförallt är det viktigt att Du är en god administratör.
Personliga egenskaper: För att trivas på detta jobb är det viktigt att Du gillar siffror och är en problemlösare. Att kunna vara framåt och pådrivande men samtidigt positiv och serviceinriktad. Detta är vikigt då Du ständigt har kontakt med människor både internt och externt.
Övrigt: Uppdraget startar med en upplärning på ca 1 månad.
Intresserad? Skicka in din ansökan till
finance@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Försäljningsadministratör". Skicka Din ansökan snarast då urval sker löpande.
Frågor besvaras av Maria Keisu på telefon 08- 501 018 10
Välkommen med Din ansökan!
Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, försäljning, HR, service och administration.
Publiceringsdatum2007-09-27Anställningstyp/arbetstiderHeltid, konsult via Brain 6 månader sedan rekrytering
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duVi tar emot ansökan via epost:
finance@brainbemanning.seFöretagBRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på
http://www.brainbemanning.seKontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
Jobbnummer 12857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.