Försäljning och order Administratör
Penlink Aktiebolag / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Penlink Aktiebolag i Stockholm Penlink AB säljer och levererar servokomponenter till många av de största aktörerna inom nordisk automationsindustri. Företaget har sitt säte i Stockholm, men arbetar mot hela den nordiska marknaden.
Vi är ett ungt och trevligt team som försöker kombinera goda resultat med att bygga upp en trivsam arbetsplats. Vi tycker det är viktigt att alla strävar mot samma mål och når dem tillsammans.
Vi strävar efter att växa och att bli bättre!
Vi söker en problemlösare med en administrativ ådra som kan hjälpa oss att bli ännu bättre. Som spindeln i nätet på vårt kontor, kommer du att arbeta med bland annat kundkontakt, offert sammanställning, kvalitets kontroll, leverans uppföljningar och administration.
I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis:
• Självständig hantering av mindre offert och service förfrågningar I team med våra säljare driva avancerade förfrågningar och upphandlingar
• Ordermottagning/utleverans och uppföljning av dessa.
• Övergripande kontroll av pågående order.
• Rapportering av försäljningsstatistik
• Fakturering och enklare bokföringsuppgifter
• Enklare leverantörskontakt och inköp
• Kontors administration
Du behöver vara en erfaren administratör med affärssinne som tycker det är kul med utmaningar och är van att arbeta självständigt. Du är också flexibel, strukturerad, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ. Personliga egenskaper som vi värdesätter är; hög servicekänsla, prestigelöshet, förmåga att prioritera och samarbeta. Vi ser gärna att du upptäcker problem innan de uppstår och du med hjälpa av dina kollegor, leverantörer och löser problemen.
Du har minst en slutförd gymnasieutbildning samt flera års kvalificerad administrativ erfarenhet, gärna erfarenhet som assistent och inom försäljning. Vi ser att du har mycket god datorvana och främst av att ha arbetat i Excel och gärna även affärssystem VISMA, HOGIA, PYRAMID, SCALA med mera.
Kommunikation är otroligt viktigt både med kunder, kollegor och leverantörer, därför är Engelska och Svenska i både tal och skrift viktigt.
Företagskultur och utvecklingsmöjligheter
Vi erbjuder dig en intressant roll i ett spännande, föränderligt och positivt företag med hög aktivitetsnivå där ditt arbete och du som person kan göra stor skillnad. Vi är ett företag som är snabbfotade och som fokuserar på hög kvalité i en entreprenöriell miljö. Vår ambition är att du ska utvecklas och få ta allt större ansvar med tiden samtidigt som tjänstens omfattning ökar. Vi växer med våra kunder och det vill vi att även DU ska göra!
Publiceringsdatum2015-08-12KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Viss deltid kan vara acceptabelt om ni önskar det!
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duVi går löpande igenom ansökningar, tjänsten kan tillsättas innan tiden löper ut.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@penlink.seFöretagPENLINK AKTIEBOLAG
AdressPENLINK AKTIEBOLAG
UPPLAGSVÄGEN 10 A 5TR
12630 STOCKHOLM
KontorsadressUPPLAGSVÄGEN 10 A
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55115890
Jobbnummer 2387349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.