Försäkringsutredare Misstankte om brott
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uddevalla,
Trollhättan,
Stenungsund,
Ale,
Tjörn eller i
hela Sverige Referens: 031155-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Försäkringsutredare Misstanke om brott
Vid Lokalt försäkringscenter Krokslätt, placeringsort Uddevalla
Arbetsuppgifter och ansvar
En viktig del i Försäkringskassans arbete handlar om att förebygga och komma till rätta med felaktiga utbetalningar av socialförsäkringsförmåner. Som försäkringsutredare misstanke om brott utför du det arbetet genom att ta emot och utreda impulser. Impulserna kan komma från såväl Försäkringskassans egna handläggare som anonyma anmälare eller andra myndigheter. Du utreder och analyserar dessa impulser, kontrollerar, kompletterar och rimlighetsbedömer uppgifter. Om utredningen visar att det finns misstanke om brott görs en polisanmälan. Arbetet innebär även att besluta om rätten till ersättning och verkställa beslut samt att dokumentera och registrera relevant information.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2008-06-11KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet. Körkort för personbil krävs, eftersom tjänsten innebär vissa resor.
Du som söker har förmågan att arbeta ihärdigt med hög kvalitet. Du arbetar strukturerat och med en god analytisk förmåga. Dina bedömningar präglas av att du har ett mycket gott omdöme. Du följer lojalt fattade beslut även då handläggningen behöver ske skyndsamt. Du har också en stor kulturell medvetenhet samt god kunskap om människors olika levnadsvillkor.
Övrig informationAnställningarna är viss tid eller tillsvidare, heltid med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Gun Dahl, 010-116 70 70 eller mobil 070-305 27 80, alternativt Iréen Wolter, 010-1167100eller mobil 070-518 33 42. För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Maria Olsson, 031-700 50 50. Fackliga kontaktpersoner är ST, Åsa Bergman, 010-116 70 78 eller SACO, Annette Börjesson, 010-116 70 65.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 031155-2008 senast den 17 augusti 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 247134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.