Försäkringsutredare med ansvar för telefoni i Norrköping

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2021-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare med ansvar för telefoni i Norrköping" (publicerad 2022-10-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Motala eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Vi söker dig som trivs med kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som försäkringsutredare med inriktning mot telefoni arbetar du större delen av din tid schemalagt med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon.

I uppdraget ingår handläggning såsom att administrera en del försäkringsmässiga uppgifter samt att löpande dokumentera i våra handläggningssystem. Arbetet sker enligt en given standard och med stöd av vägledande dokument. Utifrån verksamhetens mål och uppdrag för vi en gemensam dialog kring förutsättningar och resultat.

Som försäkringsutredare ingår du i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner, t.ex. specialist. Eftersom du hanterar känsliga uppgifter är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• kommunicerar begripligt och strukturerat, både i skrift och tal
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor

Det är meriterande om du:

• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt
• har god administrativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-11-08

Övrig information
Flera tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt
Chef: Frida Kuselberg, 010-116 34 87 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Alm, 010-111 79 30 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Marcus Bringzén, 010-111 38 22, Saco-S: Frida Hård, 010-116 33 73 och Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
6103855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: