Försäkringsutredare med ansvar för telefoni
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Uppsala,
Sollentuna,
Täby,
Sundbyberg,
Sala eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare med inriktning mot telefoni arbetar du större delen av din tid schemalagt med att ta emot samtal och frågor inom hela sjukförsäkringsområdet. I kontakterna identifierar du behov, ger information i ärenden och vägleder i Försäkringskassans självbetjäningstjänster. Kommunikationen sker via telefon både i svenska och engelska.
I uppdraget ingår också att administrera en del försäkringsmässiga uppgifter samt att löpande dokumentera i våra handläggningssystem. Arbetet sker enligt en given standard och med stöd av vägledande dokument. Utifrån verksamhetens mål och uppdrag för vi en gemensam dialog kring förutsättningar och resultat.
Som försäkringsutredare ingår du i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av erfarenheter. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chef, utsedda handledare som olika stödfunktioner, t.ex. specialist. Eftersom du hanterar känsliga uppgifter är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande.
Vi söker dig som:
• har examen från högskola/universitet, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga och vana av att arbeta i team för att nå gemensamma mål
• kommunicerar begripligt och strukturerat, både i skrift och tal
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av kundmöten via telefon i en tempofylld arbetsmiljö
• har erfarenhet/kunskap om socialförsäkringen, förvaltningslagen, informationssäkerhet, offentlighet och sekretess
• har god datavana och vana av att jobba med digitala verktyg och självbetjäningstjänster
• har övergripande kunskap om andra myndigheter för att kunna lotsa kunden rätt
• har goda kunskaper om samhällsaktuella frågor
• har god administrativ förmåga
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-03-31Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering i Västerås, Uppsala, Norrköping eller Sundbyberg. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del i urvalsarbetet. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Dan Escalier Asp, 010 111 61 23 (ansvarig chef i Uppsala), Elisabeth Ringsgård, 010 119 21 04 (ansvarig chef i Västerås), Anna Hallén, 010 112 02 59 (ansvarig chef i Norrköping), Pirjo Wahlberg, 010 116 33 20 (ansvarig chef i Sundbyberg) HR-specialist: Marina Kireeva, 010 112 31 40 och Bogumila Dragon, 010-112 23 42 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Niclas Nilsson Olsson, 010-111 82 74 Saco-S: Maria Wärdell, 010-117 72 21 Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan den 19 april 2022.
Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 6494579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.