Försäkringsutredare inom Kontroll i Göteborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
2019-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare inom Kontroll i Göteborg" (publicerad 2022-06-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten sker via telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
När du arbetar med kontroll möter du människor som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Du genomför kontroller som medverkar till att rätt ersättning betalas ut. I de fall ersättning betalats ut felaktigt ska du också ta ställning till om polisanmälan ska göras. Du har ibland personliga möten bland annat vid hem- och arbetsplatsbesök. Du samarbetar med bland annat Polismyndigheten, Skatteverket, Inspektionen för vård och omsorg, kommuner och Kronofogdemyndigheten.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort B
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har erfarenhet från handläggning och/eller samverkan inom myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-02-12Övrig informationEtt flertal tjänster. Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras.
Kontaktuppgifter för detta jobbChef: Veronica Andersson, tel 010-119 54 88 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Kajsa Söderlund, tel 010-111 65 99 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Johan Hejenstedt, tel 010-119 59 11 Saco-S: Åse Spjuth, tel 010- 118 09 32 Seko: Irre del Barba, tel 010-115 30 87.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 26 februari 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4608970
Observera att sista ansökningsdag har passerat.