Försäkringsutredare inom avdelningen för Försäkringstillhörighet
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sunne
2017-05-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringsutredare inom avdelningen för Försäkringstillhörighet" (publicerad 2017-11-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sunne,
Torsby,
Hagfors,
Arvika,
Karlstad eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten med kunderna sker i telefon och skriftligt. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och fattar därefter beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov.
Just nu söker vi försäkringsutredare med inriktning försäkringstillhörighet. Det kan bli aktuellt att du inom yrkesrollen försäkringsutredare även arbetar med andra inriktningar.
När du arbetar med försäkringstillhörighet möter du kunder från hela världen som kommit till Sverige för att bosätta sig eller arbeta. Du utreder och tar ställning till om kunden uppfyller villkoren för att vara socialförsäkrad i Sverige. Dina utredningar och ställningstaganden kan därför ha mycket stor ekonomisk betydelse för kunden. Du tillämpar EU-lagstiftning, konventionsbestämmelser och nationell lagstiftning. I ditt arbete har du kontakt med andra svenska myndigheter, såsom Skatteverket och Migrationsverket och även utländska myndigheter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• har kunskaper i ytterligare ett språk förutom svenska och engelska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, tidsbegränsade, heltid, 1 september 2017-28 februari 2018. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Leif Algotsson, tel 010-118 83 20, HR-specialist: Henrik Eyton, tel 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Inger Larsson, tel 010-118 83 19 Saco-S: Daniel Vestman, 010-112 05 34
daniel.vestman@forsakringskassan.sePubliceringsdatum2017-05-23Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 4 juni 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3517400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.