Försäkringskassan söker Områdeschef till kundcenter i Gävle

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Försäkringskassan söker Områdeschef till Kundcenter, placering i Gävle

Vi söker dig som vill vara med och leda Kundcenter till att överträffa våra kunders förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet.

Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka till sju orter i landet. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

På kundcenter i Gävle arbetar idag ca 200 medarbetare och 11 enhetschefer.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som områdeschef har du det samlade operativa ansvaret för att leda vårt Kundcenter i Gävle till att överträffa våra kunders förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. I arbetet med att ge våra kunder möjlighet till service när det passar dem är du en positiv, drivande kraft. Vidare ansvarar du för att försäkringen tillämpas enligt föreskrivna regler samt att handläggningen utförs enligt beslutade handläggningsprocesser och metoder. I chefskapet ingår även personal- och budgetansvar. I samarbete med dina underställda chefer säkerställer du att dina medarbetare har rätt kompetens och att de upplever att de agerar på och bidrar till en utvecklande arbetsplats. Du ansvarar även för att driva ett aktivt arbetsmiljö- och hälsoarbete samt att samverka med berörda arbetstagarorganisationer. Du förväntas på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt med särskild tonvikt på kundfokus samt värderingsstyrt ledarskap för de krav och förväntningar som finns på Försäkringskassans mål och resultat.

Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och rapporterar direkt till verksamhetsområdets chef.

Publiceringsdatum
2016-06-07

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, drivande, framtidsorienterad, värderingstyrd ledare med gott omdöme och personlig mognad och som

• har högskoleexamen gärna med kommunikations-, samhälls- eller juridisk inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.
• har stor kunskap om och genuint intresse för samhällsfrågor
• har god ledarskapsförmåga med gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap gärna i förändring
• är strategisk- och kundorienterad, kan se till helheten och har förmågan att utveckla verksamheten
• har lätt för att samarbeta, kommunicera och bidra till att skapa professionella relationer
• har erfarenhet av att tillämpa ett coachande förhållningssätt i ditt ledarskap
• har en god förmåga att få dina medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål
• är lojal med fattade beslut.  

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av chefskap på kundcenterverksamhet
• erfarenhet av att arbeta med LEAN
• erfarenhet av att leda på distans

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll samt chefstest innan beslut om anställning fattas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Verksamhetsområdeschef Tuija Rönnback, 070- 514 34 70. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Terese Junhag tfn 010-116 91 04 eller Victoria Waltenberg, 010-116 11 55. Fackliga kontaktpersoner är ST Peter Karlsson  tfn 010-112 58 45,  SACO Heléne Johansson tfn 010-116 25 72, SEKO Johanna Grundström tfn 010-115 30 44.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 032280-2016 senast den 17 juni 2016. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2889690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: