Försäkringshandläggare underhållsstöd och barnbidrag, Falun

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Falun, Borlänge, Ovanåker, Norberg, Sandviken eller i hela Sverige

Referens: 052555-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare underhållsstöd och barnbidrag
Placering Nationellt försäkringscenter Falun
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare underhållsstöd och barnbidrag ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du kontakt med kunderna per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2008-09-24

Kvalifikationer
Du som söker har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande liksom erfarenhet av administration eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Som handläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter och du ska trivas med visst rutinarbete.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Eva Andersson tfn 010-119 92 17 eller mobil 070-688 44 02. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Lena Hedlund tfn 08/786 96 74 Fackliga kontaktpersoner är ST, Peter Karlsson, tfn 070- 661 81 92 eller SACO, Magnus Lagerborg tfn 010- 119 94 51.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 052555-2008 senast den 6 oktober 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Om du inte har möjlighet att skicka din ansökan elektroniskt kan du skicka den till: Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
318529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: