Försäkringshandläggare till Futur Pension

SJR in Sweden AB / Bankjobb / Stockholm
2024-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare till Futur Pension" (publicerad 2024-08-27) ⬅️


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Nu tillsätter vi på SJR två försäkringshandläggare till Customer & Partner Service, i första hand till teamet med inriktning fondförsäkring hos vår kund Futur Pension som är ett av Sveriges snabbast växande pensionsbolag. Vill du hjälpa människor genom att leverera enkla och flexibla pensions- och sparlösningar som möjliggör att fler människor får en tryggare och bättre framtid? Då är denna roll en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2024-07-25

Om tjänsten
Som försäkringshandläggare hos Futur Pension kommer du ansvara för all administration gentemot privat- och företagskunder med inriktning fondförsäkring. I rollen kommer du ha mycket kontakt med rådgivare, interna som externa, administratörer samt slutkunder. Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start i slutet av augusti/början av september och för rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad och anställd direkt hos Futur Pension. Du kommer att sitta i fina lokaler i Stockholm City. Möjlighet till hemmaarbete tillämpas 1 dag i veckan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra ett team på sex personer, där samarbete, ansvar och hjälpsamhet är ledorden i ert dagliga arbetet.Tillsammans kommer ni att följa upp ärenden och säkerställa att de slutförs alternativt kompletteras eller avslutas. Ni kommer gemensamt ansvar att arbetsuppgifterna slutförs enligt uppsatta ledtider.

I din roll som försäkringshandläggare dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
• Registrera fondbyten och återköp.
• Utbetalningar av pensionsförsäkringar.
• Överlåtelse & Nyteckning av fondförsäkringar.
• Löpande hantering av olika typer av ärenden .
• Säkerställa att inkomna dokument är korrekta enligt aktuella regelverk, interna rutiner och processer.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt 1-3 års arbetslivserfarenhet, gärna från bank/finans eller försäkring. Du har god systemvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Du har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är en person som drivs av att ge det bästa bemötandet genom att vara serviceminded, du är noggrann och prestiglös. Vidare bör du vara en person som gillar att jobba i team och gärna gör det där lilla extra för att gruppen ska uppnå sina gemensamma mål. Som person vågar du ta iniativ genom att ta kontakt med kollegor, rådgivare och kunder för att komma framåt i ditt arbete.

Om företaget
På Futur har vi under 25 års tid utvecklat en plattform som gör det möjligt för våra partners att snabbt och enkelt bygga skalbara sparande- och pensionslösningar.
Vi är stolta över att ha bidragit till framväxten av en rad nya och kundvänliga tjänster. Vår plattform används idag av ett fyrtiotal partners som erbjuder tjänster som sträcker sig från robotiserad sparcoachning till individanpassade tjänstepensionslösningar och professionell förmögenhetsförvaltning.
Futurs strategi är unik, vi verkar enbart genom partners. Det är en strategi som bidragit till att vi idag är ett av Sveriges ledande livförsäkringsbolag och totalt förvaltar vi snart 200 miljarder kronor.
Vi drivs av att utveckla enkla och flexibla pensions- och sparprodukter som möjliggör att fler människor får en rikare och tryggare framtid. Vårt motto är engagemang, enkelhet, och omtanke i våra relationer. Hela företaget har endast 100 medarbetare, så hos oss gör varje medarbetare skillnad

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-08-24.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "643".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
8812705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: