Försäkringshandläggare SGI
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 043645-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Ett antal försäkringshandläggare Sjukpenninggrundande Inkomst
Placering Nationellt Försäkringscenter Stockholm Klara
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare sjukpenninggrundande inkomst ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter samt utreder och analyserar information. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-07-04KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete, gärna från Försäkringskassan och dagersättningsförmåner, eller annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringen är i Stockholm. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Vi tillämpar provanställning i vissa fall.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetscheferna Jaana Salonen, 010-116 10 33 eller Marie Lundebring, 010-116 39 40. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialisterna Stig Lindblom, 010-116 79 63 eller Frida Nytén, 010-116 90 70.
Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK, Åsa Wrede eller Theo Caldwell, för SACO-S-FK, Ann-Louise Högström eller Louise Gunnarsson och för SEKO Ebrima Dibba. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 043645-2011 senast den 7 augusti 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 978162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.