Försäkringshandläggare inom barnbidrag till EU-familjeförmåner i
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gotland,
Västervik,
Oskarshamn,
Nyköping,
Vimmerby eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger individen förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du kommer att handlägga ärenden som rör familjer där minst en av föräldrarna arbetar och/eller bor i ett annat EU-land. Inom EU finns det ett regelsystem för samordning av medlemsstaternas regler om social trygghet, vilket underlättar den fria rörligheten för personer. Eftersom du tillämpar både EG-lagstiftning och nationell lagstiftning måste du veta vilket regelverk som har företräde i persons specifika fall. I ditt arbete har du kontakt med bland annat arbetsgivare samt svenska och utländska myndigheter.
I de enskilda ärendena arbetar du självständigt, men när det gäller bl.a. planering och fördelning av arbetsuppgifter arbetar vi teambaserat och det ställs krav på att du tar ansvar och bidrar till gruppens arbete. Inflödet av ärenden varierar och det är därför viktigt att du har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och arbetstempo. Du behöver av samma anledning ha förmåga att hantera stora ärendemängder.
Du kommer i första hand att arbeta med att ta emot förmånens post och identifiera och sedan digitalisera den samma.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du:
• har arbetat med handläggning och administration
• har arbetat med beräkningar och/eller utbetalningar
• har goda kunskaper i engelska
• har god förmåga att hantera rutinmässiga arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-02-11Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Fredrik Dahlby, 010-112 07 67 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Adelina Popescu, 010- 112 46 73 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Robert Mandelberg, 010-112 04 62. Saco-S: Louise Henriksson, 010-118 40 55. Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 3 mars 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. När du söker tjänsten tillkommer det att svara på ett antal urvalsfrågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Lm Ericssons väg 28
10531 Stockholm
KontorsadressLm Ericssons väg 28
Jobbnummer 4606092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.