Försäkringshandläggare inom barnbidrag i Göteborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa medborgarna så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger individen förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje individ har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning. Du har dagligen kontakt med sökande och försäkrade skriftligt och via telefon. En del av ditt arbete innebär att besvara inkommande samtal där du identifierar behov och ger allmän och specifik information. I arbetet ingår även att upplysa och ge support i våra självbetjäningstjänster.
I de enskilda ärendena fattar du självständiga beslut, men när det gäller bl.a. planering och fördelning av arbetsuppgifter arbetar vi teambaserat och det ställs krav på att du tar ansvar och bidrar till gruppens arbete. Inflödet av ärenden varierar och det är därför viktigt att du har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och arbetstempo. Du behöver av samma anledning ha förmåga att hantera stora ärendemängder.
Dina arbetsuppgifter innebär att handlägga ärenden som gäller allmänt barnbidrag och flerbarnstillägg. Handläggningen är ofta beroende av andra aktörer, som t.ex. Skatteverket, Migrationsverket, CSN och kommuner. En del av ditt arbete innebär att besvara inkommande telefonsamtal och e-post från enskilda i vårt kundcenter. Du är vårt ansikte utåt och behöver ha god förmåga att formulera dig enkelt, rakt och tydligt i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du har
• förmåga att växla mellan arbetsuppgifter och arbetstempo
• god samarbetsförmåga
• arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
• erfarenhet av kundtjänst/telefonkundtjänst
• erfarenhet av administrativt arbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-11-25Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Lisbeth Lönner, 010-119 24 63 och Lotta Lidberg, 010-119 25 29 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Erika Henriksson, 010-119 54 16 , Saco-S: Maya Ghalam, 010-112 50 67, Seko: Irre del Barba, 010-115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 9 december 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 4975257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.