Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Gävle
2018-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare inom administration assistansersättning i" (publicerad 2022-08-01) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle,
Sandviken,
Ovanåker,
Söderhamn,
Falun eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare är du medarbetare i staten med ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ansvarar för den löpande ekonomiska administrationen som beviljats assistansersättning. Arbetet innebär att göra kontroller och utredningar av tidrapporter och räkningar, för att bedöma om de uppfyller kraven enligt lagstiftningen. Utifrån det fattar du beslut om ersättningens storlek. Kontakten med de försäkrade sker både i telefon och i skrift. Här är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar. Du har kontakt och samarbetar med berörda kollegor inom Försäkringskassan, och även externa partners exempelvis assistansanordnare och kommuner.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är serviceorienterad
• har ett effektivt, strukturerat och noggrant arbetssätt
• är stabil och pålitlig
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
•
har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer
•
har arbetat med ekonomiska beräkningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-04-06Övrig informationEtt antal tjänster, tidsbegränsade till och med den 31 december 2018, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Johanna Grundström, 010-115 30 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Josefin Lewenstierna, 010- 116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Lena Olofsson, 010-112 58 75 Saco-S: Mikael Ryberg, 010-119 7769 och SEKO: del Barba Irre, 010-115 30 87.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 22 april 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4067559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.