Försäkringshandläggare Föräldraförsäkring till Sundsvall
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Referens: 062449-2009
Försäkringskassan söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle. Vårt uppdrag är att informera om och tillhandahålla socialförsäkringen som är en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Vi söker löpande nya medarbetare över hela Sverige som trivs med utveckling, som tycker om att arbeta med människor, ge bra service och ta en roll som både expert och vägvisare.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare Föräldraförsäkring
Placering Nationellt försäkringscenter Sundsvall
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare föräldraförsäkring ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du viss kontakt med framförallt kunderna, men också med t.ex. arbetsgivare. Kontakterna sker per telefon eller brev. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2009-07-07KvalifikationerVi söker dig som har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med administration, eller liknande arbete, särskilt inom myndighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning inom föräldraförsäkring.
Som handläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis hög. Arbetet kräver att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter och du ska trivas med visst rutinarbete.
Övrig informationVi söker ett antal medarbetare för tillsvidareanställningar, heltid, tillträde snarast. Det kan även bli frågan om tidsbegränsade anställningar. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Patrik Wellén, 010-114 76 50. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 79 63 (fr.o.m. v 31).
Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Kristina Erbell, 070-242 38 25 och för SACO-S FK Therese Johdet, 010-113 91 17.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 062449-2009 senast den 14 augusti 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Sommarjobb
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 477965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.