Försäkringshandläggare föräldraförsäkring och sjukpenninggrundan
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 090599-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare föräldraförsäkring och sjukpenninggrundande inkomst
Placering Nationellt försäkringscenter Göteborg
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare inom föräldraförsäkring och sjukpenninggrundande inkomst ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om inkomst och/eller ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du viss kontakt med kunderna, oftast per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2010-11-27KvalifikationerVi söker dig som har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande administration, särskilt inom en myndighet.
Som försäkringshandläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad och effektiv. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis ojämn. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och är en effektiv datoranvändare samt trivs med visst rutinarbete.
Övrig informationAnställningarna är både tillsvidare och tidsbegränsade, heltid och med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av enhetscheferna Jonas Olausson 010-119 69 03, Lisbeth Lönner 010-119 24 63 eller Ylvali Mathiasson 010-119 25 03. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Anna-Lena Engström 010-119 53 02. Fackliga kontaktpersoner är för ST Barbro Thannlund 010-119 53 58, för SACO Peter Tyrhandske 010-119 50 29 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 090599-2010 senast den 5 december 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 788450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.