Försäkringshandläggare Föräldraförsäkring
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Skellefteå,
Piteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele eller i
hela Sverige Referens: 000547-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare Föräldraförsäkring
Placering Nationellt Försäkringscenter Skellefteå
Ett antal tidsbegränsade anställningar
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare föräldraförsäkring ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-01-03KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande, företrädesvis med samhällsvetenskaplig, ekonomisk eller administrativ inriktning;
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.
• har mycket goda datakunskaper och förmåga att sätta dig in i nya datasystem
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tidsbegränsade, längst t o m 2013-08-31, heltid, med tillträde 2012-02-01. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Raimond Gren, tfn 010-118 74 60 eller enhetschef Ingela Åman, tfn 010-118 74 35. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Karlsson, tfn 010-116 90 37. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK, Marie Lindström, tfn 070-659 95 07, SACO-S FK, Johan Enbom, tfn 010-112 63 58 och SEKO, Lena Lindfors, tfn 010-118 75 77.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 000547-2012 senast den 15 januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Efter ett första urval bland inkomna ansökningar kommer vi att bjuda in till rekryteringsseminarier. Inbjudan sker via mejl och i nära anslutning till ansökningstidens utgång.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1120044
Observera att sista ansökningsdag har passerat.