Försäkringshandläggare Återkrav

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Halmstad, Falkenberg, Ängelholm, Markaryd, Varberg eller i hela Sverige

Referens: 034932-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Försäkringshandläggare Återkrav gällande ålderspension och bostadstillägg till pensionärer
Placering Nationellt försäkringscenter Halmstad
Arbetsuppgifter och ansvar 
Som försäkringshandläggare återkrav utreder du återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått en ersättning från Försäkringskassan som man inte har rätt till. Utredningen innebär att du analyserar och värderar information samt verkställer beslut. Arbetet är processinriktat liksom det styrs av lagar och regler inom respektive förmån.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2008-06-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Som handläggare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten, mål- och resultatinriktad och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis ojämn. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Elna Svensson tfn 035-136105 alt. Patrik Rosén tfn 035-136371, Ann-Christine Bergkvist eller Anita Andersson tfn 0340-629976. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Bernhardtz tfn 010-1195762. Fackliga kontaktpersoner är ST, Slavojka Mujacic tfn 035-136385 eller SACO, Anna Einarsson tfn 035-136331.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 034932-2008 senast den 15 augusti. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
260958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: