Försäkringshandläggare Återkrav

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Referens: 026301-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Tre Försäkringshandläggare Återkrav

Placering Lokalt Försäkringscenter Gävle

Arbetsuppgifter och ansvar

Som försäkringshandläggare återkrav ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du utreder återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått en ersättning från Försäkringskassan som denne inte har rätt till. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om återkrav respektive eftergift samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-04-19

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav)
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter. 

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
• erfarenhet av handläggning av sjukförsäkring och handikappförmåner

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Britt-Marie Bondeson-Rollén, tfn 010-111 25 11. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Catarina Tunberg, tfn 010-116 92 75.

Fackliga kontaktpersoner är ST, Åke Höglund, tfn 010-111 81 90, för SACO, Tuula Andrén, tfn 010-111 25 81  och för SEKO,

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 026301-2012 senast den 30 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan. 

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1219512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: