Försäkringshandläggare Återkrav
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2012-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Försäkringshandläggare Återkrav" (publicerad 2013-01-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Referens: 014501-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Ett antal Försäkringshandläggare Återkrav
Placering Nationellt Försäkringscenter Östersund
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare återkrav ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du utreder återbetalningsskyldighet i ärenden då kunden fått en ersättning från Försäkringskassan som denne inte har rätt till. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om återkrav respektive eftergift samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-03-22KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (vid omplacering är detta inte ett krav)
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad;
• är strukturerad i ditt arbetssätt;
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• förstår och värdesätter människors olikheter.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kvalificerade yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning;
• kunskap om socialförsäkringen.
• erfarenhet av handläggning Aktivitetstöd
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är både tillsvidare och tidsbegränsade längst t o m 121231, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marja Wittenström, tfn 010-113 70 80. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Gunilla Dahlin-Mattsson, tfn 010-118 81 85
Fackliga kontaktpersoner är ST, Sonja Sandberg, tfn 113 71 50 för SACO, Göran Fürstenberg, tfn 010-113 81 53 och för SEKO, Ann-Charlotte Pagden, tfn 010-117 72 42.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 014501-2012 senast den 9 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1194117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.