Försäkringshandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Falun,
Borlänge,
Ovanåker,
Norberg,
Sandviken eller i
hela Sverige Referens: 060780-2012
Försäkringskassan söker
Ett flertal
Försäkringshandläggare
Placering Nationellt Försäkringscenter Falun
Arbetsuppgifter och ansvar
Som försäkringshandläggare föräldraförsäkring ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I ditt arbete har du viss kontakt med kunderna per telefon eller skriftligen. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-11-03KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium eller motsvarande
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• är strukturerad i ditt arbetssätt
• har ett gott omdöme och är lojal med fattade beslut
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tidsbegränsad, längst t o m 31 augusti 2013, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Kerstin Forsberg tfn 010-119 92 15. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark tfn 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST Louise Langetz tfn 010-119 92 32, SACO Dick Öjbro tfn 010-119 24 41 eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 060780-2012 senast den 11 november. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1382729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.