Förrättningsassistent till Göteborg

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Göteborg, Kungsbacka, Alingsås, Lilla Edet, Orust eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division Fastighetsbildning strävar efter att vara en del av en modern myndighet som via effektivitet och enhetlighet lever upp till samhällets förväntningar och gör samhällsnytta. Som förrättningsassistent kommer du att bidra till medarbetarskapet och erbjudas bra introduktion och goda kompetensutvecklingsmöjligheter.
Division Fastighetsbildning söker nu en förrättningsassistent till vårt kontor i Göteborg. Som förrättningsassistent får du arbeta i team med övriga medarbetare på kontoret. Det är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning.
På kontoret i Göteborg får du möjlighet att arbeta i moderna och miljöcertifierade lokaler mitt i stan. Vi handlägger ärenden i storstadens kranskommuner. Detta innebär att du får möjlighet till utveckling genom att delta i arbetet i många olika typer av förrättningar, med eller utan tvister. Det rör sig om allt från skogsfrågor, exploatering, infrastruktur till genomförande av detaljplaner. Även utredningar är en arbetsuppgift. Vi arbetar i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga medarbetare som bidrar till att utveckla verksamheten. I Göteborg hittar du storstadens puls med ett myllrande gatuliv blandat med lugnet och närheten till både skogar och hav.

Publiceringsdatum
2016-04-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att utföra arbetsmoment i förrättningshandläggningen och i våra uppdrag, detta sker i samråd med kollegor och närmsta chef. I bland de förrättnings- och förvaltningssanknutna arbetsuppgifterna ingår bland annat att bekräfta/diarieföra ansökningar, hantering av överklaganden av fakturor, begära in komplettering av ansökan, bereda rättigheter, föra protokoll eller skriva utkast till protokoll på sammanträde och arkivering. Du kommer också att lösa olika administrativa serviceuppgifter som t.ex. att hantera post, ansvara för beställningar och inköp av förbrukningsmateriel.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevanta områden, t ex fastighetsförmedling eller juridik eller likvärdig erfarenhet inom det fastighetsrättsliga området. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du tidigare arbetat med kartframställning. Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex paralegal utbildning eller erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning.
Vi lägger mycket stor vikt på dina personliga egenskaper då samhället förväntar sig ett bra bemötande i kombination med snabb och enhetlig service som håller hög kvalitet från myndigheten. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Tor Segerbo, telefon 031-701 85 44 . Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anne-Marie Gustafson, Telefon 031-701 85 35 och för ST inom Lantmäteriet, Fredrik Eneholm, telefon 031-60 42 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Att arbeta hos oss ska främja både din personliga och yrkesmässiga utveckling. Lönen är individuell, den utgår ifrån ansvar, svårighetsgrad i arbetet och hur du som medarbetare presterar.
Lantmäteriet erbjuder även generösa friskvårdsbidrag, semestervillkor, subventionerad läkarvård och läkemedelsersättning som omfattas av samhällets högkostnadsskydd.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-30
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2016/1638
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2789190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: