Förrättningsassistent, Nyköping - Lantmäteriet - Administratörsjobb i Nyköping
Förrättningsassistent, Nyköping
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Nyköping

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande där du arbetar i team med andra roller, t ex förrättningslantmätare och mätingenjörer. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning där du bland annat bidrar till:
* Att ärenden inom fastighetsbildningsförrättning på ett rättssäkert och effektivt sätt blir utredda och förberedda för beslut av beslutande förrättningslantmätare.
- Att våra administrativa arbetsuppgifter blir utförda på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt.


Publiceringsdatum
2018-02-02

Dina arbetsuppgifter
* Självständigt utföra arbetsmoment och bereda ärenden i delar av förrättningsprocessen, t ex begära komplettering av handlingar, upprätta protokoll och beskrivningar samt genomföra övrig förrättnings-administration såsom delgivningshantering och arkivering.
- Vid behov hantera kommunikation med sakägare i förrättningar samt externa intressenter.
- Arbeta i teambaserat arbetssätt tillsammans med förrättningslantmätare och mätningsingenjörer.
- Utföra viss kontorsadministration såsom fakturering, inköp och inventering samt övriga kontorsgöromål.

Kvalifikationer
Någon av följande bakgrunder:
* Eftergymnasial utbildning eller yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område, tex förrättningsassistent, paralegal, mäklare, mäklarassistent
Eller
* Längre arbetslivserfarenhet som mäklarassistent, paralegal eller administratör inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning
Dessutom är det viktigt med följande förmågor:
* Förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal.
- Förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt.
- Förmåga att visa handlingskraft.
- Förmåga att bidra till gott samarbete och kundbemötande.
- Förmåga att arbeta självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme.
- Förmåga att anpassa arbetet till ändrade omständigheter.
Meriterande är om du har erfarenhet av administration inom fastighetsrätt. Vi lägger även mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi söker en person som har ett väl utvecklat bemötande samt är effektiv och kvalitetsmedveten.



Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Magnus Tollerup, funktionschef, telefon 0155-206707. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Christoffer-Robin Öunpuu, telefon 013-254101 och för ST inom Lantmäteriet, Henri Riccono, telefon 013-254134. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-02
Ange följande referens när du ansöker: 302-2018/679
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3942368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: