Förrättningsassistent Kristianstad
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Kristianstad,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Ystad,
Ängelholm eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division fastighetsbildning består av två regioner och vi söker nu en förrättningsassistent till vårt kontor i Kristianstad. Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande, självständigt och stimulerande. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning.
Divisionens mål är att vara en del av en modern myndighet som med effektivitet och enhetlighet lever upp till samhällets förväntningar och gör samhällsnytta.
Publiceringsdatum2015-12-16Dina arbetsuppgifterSom förrättningsassistent hos oss kommer du att utföra vissa moment i förrättningshandläggningen. Du kommer också att ansvara för andra förekommande kontorsgöromål samt service på kontoret. Arbetet i förrättningshandläggningen är till stor del teambaserat och sker i nära samarbete med förrättningslantmätare. Dina arbetsuppgifter i ärendehandläggningen är att ansvara för delgivning i ärenden, beredning av rättigheter och bestämmelser i våra förrättningar samt utföra olika administrativa arbetsmoment inom förrättningars ramar m.m.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom relevanta områden, t ex fastighetsförmedling eller juridik. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har god datorkompetens. Eftersom all kommunikation sker i huvudsak på svenska behöver du ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.
Du har kunskaper i fastighetsrätt. Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller statlig förvaltning. Erfarenhet av att läsa och tolka kartor är meriterande.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som på ett strukturerat och noggrant sätt kan planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalité som resultat. Du har förmåga att vara lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan prioritera mellan flera arbetsuppgifter. Du är flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan enkelt förstå samband i en arbetsprocess. Då arbetet innebär både intern service och kontakter med externa kunder ser vi att du är kommunikativ och har empatisk förmåga. Du har förmåga att dela med dig av din kunskap och har lätt för att samarbeta med kollegor
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Anna Bernkull, funktionschef, telefon 040-660 80 98. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Magnus Landgren, telefon 040-660 81 83 och för ST inom Lantmäteriet, Alf Klang, telefon 044-13 73 03. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-24
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2015/4731
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Residensgatan 1
29123 Kristianstad
KontorsadressResidensgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2579173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.