Förrättningsassistent, beredning, juridik, Borlänge
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Borlänge,
Falun,
Leksand,
Mora,
Sandviken eller i
hela Sverige Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande där du arbetar i team med andra roller, t ex förrättningslantmätare och mätingenjörer. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning där du bland annat bidrar till:
• Att ärenden inom fastighetsbildningsförrättning på ett rättssäkert och effektivt sätt blir utredda och förberedda för beslut av beslutande förrättningslantmätare
• Att våra administrativa arbetsuppgifter blir utförda på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt
Publiceringsdatum2017-09-18Dina arbetsuppgifter• Bereda ärenden i hela eller delar av förrättningsprocessen, t ex begära komplettering av handlingar, upprätta protokoll och beskrivningar samt genomföra övrig förrättnings-administration.
• Kan, om kompetens finns, upprätta förrättningskarta
• Utföra viss kontorsadministration såsom fakturering, inköp och inventering samt övriga kontorsgöromål
KvalifikationerNågon av följande bakgrunder:
• Yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område, t ex tvåårig Förrättningsassistent YH-utbildning.
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t ex fastighetsförmedling eller juridik
Samt:
• Erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper då samhället förväntar sig ett bra bemötande i kombination med snabb och enhetlig service som håller hög kvalitet från myndigheten.
Dessutom är det viktigt med följande förmågor:
• Förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal
• Förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt
• Förmåga att visa handlingskraft
• Förmåga att bidra till gott samarbete och kundbemötande
• Förmåga att arbeta självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme
• Förmåga att anpassa arbetet till ändrade omständigheter
Meriterande är om du har erfarenhet av administration inom fastighetsrätt.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Hans-Olov Marcus, Funktionschef, telefon 0243-67416. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Isak Ståhle, telefon 0243-67406 och för ST inom Lantmäteriet, Ragnar Oskarsson, telefon 026-171639. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-13
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/4322
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3704620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.