Formas söker en GD-sekreterare

Formas / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Formas i Stockholm

Formas är ett statligt forskarråd inom hållbar utveckling. Vår kärnverksamhet består av forskningsfinansiering, strategi, uppföljning, utvärdering och evidensbaserade miljöanalyser samt forskningskommunikation. Vi är en kunskapsintensiv organisation med engagerade medarbetare som brinner för en hållbar utveckling av vårt samhälle. Formas erbjuder ett stimulerande och varierande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka. Vi är idag ca 75 medarbetare och sitter i nyrenoverade, aktivitets­baserade lokaler på Drottninggatan 89 i Stockholm. Formas är även värdmyndighet för Klimatpolitiska rådet.

Vi söker nu en chefssekreterare som i första hand ska ge service och stöd till Formas generaldirektör i det dagliga arbetet. Du ingår i staben och rapporterar direkt till generaldirektören.

Publiceringsdatum
2018-09-25

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

• Koordinering och planering av generaldirektörens kalender och säkerställa att vardagen flyter på enligt planer med en rimlig mängd möten i förhållande till andra uppgifter.
• Mötesbokningar och viss mötesadministration
• Resebokningar och reseadministration.
• Sammanställa underlag för externa möten och säkerställa att underlagen är kompletta.
• Skapa och sammanställa PowerPoint-presentationer.
• Hålla kontakt med och distribuera material till Formas Forskarråd samt till Rådet för evidensbaserad miljöanalys.
• Aktivt bidra till myndighetens utveckling, inte minst vad avser att arbeta i effektiva processer och använda digitala verktyg.

Vi flyttade under våren 2017 till aktivitetsbaserade lokaler och arbetar med att implementera SharePoint samt AdminControl.

Kvalifikationer/Erfarenhet
Vi söker dig som:

• har erfarenhet som chefssekreterare gärna på GD- eller VD-nivå.
• har erfarenhet från offentlig sektor, helst statlig myndighet
• har goda kunskaper i Office-paketet
• uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av Sharepoint och AdminControl
• erfarenhet av administrativt utvecklingsarbete

Egenskaper vi värdesätter
Som person har du hög social förmåga och integritet samt är van att hantera många olika ärenden parallellt. Du har även förmåga att leverera i tid och på rätt kvalitetsnivå även under perioder av högt tempo. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare. Formas tillämpar provanställning.

Formas erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter till alla.

Ansökan
Du ansöker genom att klicka på knappen Ansök. Sista ansökningsdatum är 2018-10-15.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Beslut om tillsättning publiceras på hemsidan.

Vi avböjer all rekrytering- och annonseringshjälp.

Kontaktinformation
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingrid Petersson, ingrid.petersson@formas.se, 070-350 23 39.

Uppgifter om rekryteringsprocessen lämnas av HR-ansvarig Carola Olofsson, telnr 08-775 40 46.
Företrädare för Saco är Conny Rolén, tfn 08-775 40 30 och för ST Cathrine Beijer, tfn 08-775 40 31.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är tillsvidare. Formas tillämpar provanställning. Ej specificerat

Ersättning



Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Formas

Adress
Formas
Box 1206
11182 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 89

Jobbnummer
4365264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Formas

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Formas: