Förmånsadministratör
IFS World Operations AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IFS World Operations AB i Linköping,
Solna,
Göteborg eller i
hela Sverige IFS är en av världens ledande leverantörer av affärssystem. Vi erbjuder lösningar som gör det möjligt för företagen att snabbt svara upp mot marknadsförändringar och använda resurser på ett mer flexibelt sätt för att uppnå bättre affärsresultat och konkurrensfördelar. IFS har 2 600 medarbetare, våra lösningar är tillgängliga i 54 länder och har mer än 600 000 användare världen över. Att arbeta på IFS innebär samarbete i lokala och globala nätverk av kompetenta arbetskamrater med stora möjligheter till erfarenhetsutbyte och arbete i andra länder och miljöer.
Vårt HR Service Center (HRSC) bistår IFS verksamhet i Sverige, Norge och Danmark med stöd inom HR-relaterade frågor. Då en av våra administratörer går i pension söker vi dig som vill arbeta som förmånsadministratör på vårt huvudkontor i Linköping.
Nuvarande administratörer har löneadministration som huvudsaklig kompetensinriktning och vi behöver förstärka gruppen med dig som brinner för förmånsadministration och vill bli vår specialist inom området. Samtidigt ska du ha bredden för att kunna arbeta med traditionell löneadministration så som lönekörningar och reseräkningshantering.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med förmåns- och löneadministration, gärna från större kollektivavtalsanslutet företag med verksamhet i de skandinaviska länderna. Du är väl insatt i administration och regelverk kring olika typer av förmåner, likväl som du har erfarenhet av administration av olika typer av belöningsmodeller. IFS arbetar aktivt med pensions- och försäkringsförmåner varvid det krävs en gedigen kunskap och förståelse för hur pensions- och försäkringsplaner är uppbyggda och fungerar över tid.
IFS är ett globalt företag som uppmuntrar rörlighet mellan de olika delarna och bolagen i koncernen. De skandinaviska bolagen är mottagare så väl som avsändare för personal som under en period jobbar utomlands, s.k. expatriates eller transfers. Har du tidigare erfarenhet från administration rörande personal placerad utomlands ser vi därför detta som meriterande.
För att vara aktuell för denna tjänst har du minst fem års erfarenhet av förmåns- och löneadministration inom ovan nämnda områden, PA-utbildningen eller motsvarande är önskvärt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och är en van datoranvändare. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av affärs- och lönesystem, gärna IFS och/eller Bluegarden.
Som person har du förmågan att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är serviceminded med en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare trivs du med ett varierat arbetstempo med flera parallella arbetsuppgifter såväl som uppdragsgivare. Din administrativa förmåga är mycket god och du är dessutom en person som är ordningsam och strukturerad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Charlotta Lilieblad, Group Manager HRSC 013-4603680
charlotta.lilieblad@ifsworld.comDin ansökan bestående av personligt brev och CV skickar du via mail till:
career.se@ifsworld.com ange refnr: FA0901 i ärendefältet. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt och senast den 2009-08-28. Intervjuer kommer att ske löpande med start i augusti.
Publiceringsdatum2009-06-26Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-08-28
Ange följande referens när du ansöker: FA0901
Ansökan kan skickas till e-postadress:
career.se@ifsworld.comFöretagIFS World Operations AB
AdressIFS World Operations AB
Box 1545
58115 LINKÖPING
KontorsadressTeknikringen 5
KontaktuppgifterTelefonnummer: 013-460 40 00
Jobbnummer 473670
Observera att sista ansökningsdag har passerat.