Förhandlingschef till Keolis
Keolis Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Keolis Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Vill du vara med och skapa samhällsnytta och hållbara lösningar för framtidens kollektivtrafik? Vill du vara med och utveckla det arbetsrättsliga arbetet i ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag?
DIN ROLL
Som vår nya förhandlingschef på Keolis spelar du en nyckelroll genom att arbeta mycket verksamhetsnära och ofta i projektform. Du kommer att vara övergripande ansvarig för fackliga relationer och för den arbetsrättsliga tillämpningen av lagar och avtal, och ha ett övergripande ansvar för förhandlingar inom Keolis. Du fungerar som rådgivare och beslutsstöd inom HR och till cheferna i organisationen samt i de olika projekt där du medverkar. I rollen ingår det övergripande ansvaret för Compensation and benefits, utveckling av strategier för lönebildning, genomförande av lönerevision samt att utveckla och ta fram policys och riktlinjer inom området. Du har personalansvar, rapporterar till HR och Kommunikationsdirektör och ingår i HR-avdelningens ledningsgrupp. Visst resande förekommer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
• Ansvara för den arbetsrättsliga tillämpningen av lagar och avtal.
• Övergripande ansvar för avtals-, tviste- och intresseförhandlingar.
• Strategiskt utveckling och nyttjande av Keolis kollektivavtal.
• Stöttande av anbudsgruppen i att göra effektiva upphandlingar inom ramen för gällande kollektivavtal.
• Att tillsammans med HR och verksamheten driva och utveckla HR-relaterade frågor.
• Stödjande arbete vid uppstart och avslut av nya trafikavtal.
• Ansvar för utbildningar inom området.
• Övergripande ansvar för Compensation and benefits.
• Strategi för lönebildning samt genomförande av lönerevision.
• Framtagande av riskmatriser när det gäller stora avtal och utvecklingsprojekt.
• Förberedelse av rapporter och redogörelser.
• Samarbeta med externa rådgivare och advokatbyråer/juridiska tjänster.
• Ansvar för tillämpningen av PUL.
DIN KOMPETENS
För att lyckas i rollen behöver du ha:
• Juristexamen eller motsvarande.
• Ca 10 års dokumenterad erfarenhet som förhandlingschef eller motsvarande inom arbetsrätt och HR från det privata näringslivet.
• Gedigen förhandlingsvana, gärna från transportsektorn.
• Goda kunskaper inom Compensation and benefits.
• God förståelse i hur kollektivatalen påverkar affärsverksamheten
• Mycket god kommunikativ förmåga och att kunna kommunicera både på svenska och på engelska. Kunskaper i franska är meriterande.
• Pedagogiska färdigheter och erfarenhet av att hålla utbildning inom lag och avtal.
• God datorvana.
Att vara Förhandlingschef är utmanande och utvecklande. För att lyckas behöver Du vara engagerad och målinriktad, klara att arbeta i ett högt tempo och vara välorganiserad och ha förmåga att prioritera. Du behöver kunna kombinera strategiskt och operativt arbete och ha en helhetssyn samtidigt som du även måste ha detaljfokus i flera frågor. Då denna tjänst innebär många olika kontakter behöver du ha en hög integritet, ett förtroendeingivande sätt med en god kommunikativ förmåga som hjälper dig att skapa positiva relationer med kollegor och externa kontakter samt att föra fram ditt budskap på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du gillar att ge service och rådgivning och har förmåga att samarbeta med andra mot gemensamma mål.
VAD ERBJUDER KEOLIS DIG?
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag som bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling, och som värdesätter och tillvaratar de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Keolis verkar i en framtidsbransch och kan erbjuda en trygg och stabil anställning med kollektivavtal, fri läkarvård, friskvårdsbidrag och utvecklingsmöjligheter. Varje nyanställd medarbetare får ett individuellt utformat introduktionsprogram.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Keolis tillämpar provanställning
SÅ ANSÖKER DU
Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2016-05-19.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Cecilia Jerneheim, HR- och Kommunikationsdirektör, tfn: 08-519 020 00
Jonas Kemi, facklig representant Unionen, tfn: 070-602 67 74
Patrick Holvander, facklig representant Akademikerföreningen, tfn: 070-342 7943
Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis Group. Vår affärside är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. I Sverige är vi 6 300 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-28ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKeolis Sverige AB
AdressKeolis Sverige AB
Keolis Sverige AB Box 22052 104 22 Stockholm
11260 Stockholm
KontorsadressKeolis Sverige AB Box 22052 104 22 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2812792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.