Företagssköterska till Wallberghälsan

Wallberghälsan AB / Sjuksköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wallberghälsan AB i Stockholm

Företagssköterska till Wallberghälsan
Wallberghälsan är en företagshälsovård med fokus på förebyggande hälsovård, friskvård, arbetsmiljö och rehabilitering. Vi tar emot kunder och patienter på våra mottagningar i Sätra och på Södermalm i Stockholm.
Wallberghälsan är inne i en process där vi omstrukturerar oss för bättre tillgodose framtidens krav på en modern företagshälsa. Vi söker nu en företagssköterska med ledaregenskaper som i nära samarbete med verksamhetschef och övrig personal vill vara med på resan och hjälpa företaget att ta sig till nästa nivå.
Arbetsuppgifter
Som företagssköterska hos oss är du ansvarig för planering och genomförande av olika insatser till kunder som kommer till någon av våra mottagningar eller som vi besöker i deras egen arbetsmiljö. Exempel på områden du kommer att arbeta med
• Stöd och rådgivning till chefer och kunder i hälso-arbetsmiljöfrågor
• Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
• Hälsoprofiler, hälsorådgivning
• Rehabilitering
• Planering och samordning av olika insatser hos kund, ex. HLR, föredrag om hälsa/livsstil.
• Kontaktperson till kunder
• Hälsocoaching
• Genomföra, utvärdera och återkoppla resultat från hälso- och arbetsmiljöundersökningar samt ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund.
• Missbrukshantering, Drogtestning
• Vaccinationer
Utbildning/ Egenskaper
Du är företagssköterska med ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska trivas att arbeta kundorienterat och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg, stabil och självständig. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta i team med kollegorna, som består av företagssköterskor, företagsläkare, sjukgymnast/ergonom, psykologer, undersköterskor, rehab-koordinatorer och administratörer.
Du är strukturerad och ansvarstagande, tar initiativ, har administrativa kunskaper med ledarskapsförmåga att planera och organisera. Goda IT-kunskaper kommer att underlätta ditt arbete betydligt då vi ser digitalisering som en viktig del i utvecklingen av våra tjänster.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter. Finns intresse/ utbildning inom livsstilsmedicin/hälsocoaching är det meriterande.
Våra värderingar bygger på ett personligt bemötande till alla kunder och patienter, oavsett om det är digitalt eller fysiskt på någon av våra mottagningar. Alla ska känna sig välkomna och vi är engagerade och professionella i alla kontakter och försöker alltid göra det lilla extra för våra kunder. Vi är en mindre företagshälsovård vilket medför att vi bryr oss om varje kund, samtidigt som vi är stora nog att leverera.
Hos oss på Wallberghälsan får du ett omväxlande och stimulerande arbete då vi växer och utvecklas. Teamarbete, kompetens och lärande är viktigt för oss.
Tjänstgöringsgrad är 100% men går att diskuteras och tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-05
E-post: ewa@wallberghalsan.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wallberghälsan AB (org.nr 556821-2046)
Stensätravägen 4 (visa karta)
127 39  STOCKHOLM

Kontakt
Verksamhetschef
Ewa Berg
ewa@wallberghalsan.se

Jobbnummer
7852466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wallberghälsan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wallberghälsan AB: