Företagssköterska / Sjuksköterska
Wallberghälsan AB / Sjuksköterskejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wallberghälsan AB i Stockholm Var med och forma framtidens Företagshälsa hos oss på Wallberghälsan!
Wallberghälsan är en företagshälsovård med fokus inom förebyggande hälsovård, friskvård, arbetsmiljö och rehabilitering. Vi söker nu en engagerad och utbildad företagssköterska alternativt sjuksköterska med erfarenhet av arbete med människor i arbetslivet.
Vårt Företag:
Vi på Wallberghälsan vill ligga i framkant när det gäller företagshälsovård. Vi är inne i en spännande omstruktureringsprocess för att bättre möta framtidens krav på företagshälsa. Vi har mottagningar i Sätra och på Södermalm i Stockholm, och våra värderingar bygger på att erbjuda en personlig och professionell upplevelse för alla våra kunder och patienter.
Arbetsuppgifter:
Som företagssköterska hos oss kommer du att ha en viktig roll där du hjälper våra kunder och deras anställda med hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande insatser och spännande hälsoprojekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Stöd och rådgivning till chefer och kunder i hälso- och arbetsmiljöfrågor
Genomförande av lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
Hälsoprofiler, hälsorådgivning och hälsocoaching
Rehabilitering och missbrukshantering, inklusive drogtestning
Planering och samordning av olika insatser hos kunder, såsom HLR-utbildning och föredrag/utbildningar inom om hälsa och livsstil
Kontakt med kunder och genomförande av vaccinationer.
Utvärdering och återkoppling av resultat från hälso- och arbetsmiljöundersökningar samt utarbetande av åtgärdsförslag
Utbildning/Egenskaper:
Vi söker dig som är en företagssköterska med ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människors hälsa och välbefinnande. Du är trygg, stabil och självständig och har förmågan att skapa goda relationer med både kunder och kollegor.
Du är nytänkande och trivs med att vara en del av vår utveckling av verksamheten. Arbetet är flexibelt med varierande uppdrag på våra mottagningar men även ute hos våra kunder och därför ser vi gärna att du har kunskap och erfarenhet inom arbetsmiljöområdet.
Dessutom är du:
Strukturerad och ansvarstagande med starka administrativa färdigheter
Kapabel att ta initiativ och har ledarskapsförmåga för att planera och organisera
Har ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt
Bekväm med att samarbeta i ett team som består av olika specialister
Har goda IT-kunskaper då vi ser digitalisering som en viktig del i utvecklingen av våra tjänster
Eventuell utbildning inom livsstilsmedicin(funktionsmedicin)/hälsocoaching är meriterande
Vad vi erbjuder:
På Wallberghälsan erbjuder vi ett omväxlande och stimulerande arbete i en företagshälsovård som växer och utvecklas. Trevliga kollegor, teamarbete, hög kompetens och lärande är viktiga delar av vår företagskultur. En tjänst med möjlighet att påverka och utvecklas inom.
Tjänstgöringsgraden är 100%, men vi är öppna för diskussioner och tillträde kan ske enligt överenskommelse.
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och kommer att tillämpa löpande urval.
Vi ser gärna att du innehar körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan:
Om du känner att detta är en möjlighet du inte vill missa, ser vi mycket fram emot din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-01
E-post:
ewa@wallberghalsan.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wallberghälsan AB (org.nr 556821-2046)
Stensätravägen 4 (
visa karta)
127 39 STOCKHOLM
Kontakt Ewa Berg
ewa@wallberghalsan.se 08-12130180 Jobbnummer 8231144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.