Företagssäljare till KAM-avdelningen
LS Jobbet AB / Säljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vi söker nu en engagerad, strukturerad och relationsskapande företagssäljare som vill utvecklas i vår fantastiska säljorganisation. Drivs du av att nå mål, knyta nya kontakter och att få kunder att växa? Vill du ha ett flexibelt jobb med stor variation? Då är du kanske den vi söker - välkommen till oss!
Smartab har en unik säljorganisation med 29 lokala rullande butiker över hela landet. Våra produkter är omtyckta och av hög kvalitet och vi har en stor styrka i vår lokala närvaro ute på plats hos kunderna. På central nivå har vi vår KAM-avdelning som hanterar de stora kunderna som finns spridda över hela landet. Nu behöver vi stärka upp avdelningen med en driven säljare som primärt hjälper oss att få in nya kunder och avtal men som förstås också ser till att våra befintliga kunder följs upp på ett professionellt sätt.
Om rollen
I dina arbetsuppgifter ingår primärt nykundsbearbetning, kundbesök, kundvård, att teckna avtal, deltagande på mässor, omvärldsbevakning och ansvar för säljbudget. Du kommer äga kundprocessen från att hitta och kontakta potentiella kunder till att implementera avtalet tillsammans med våra distriktssäljare. I arbetet med de befintliga kundrelationerna ingår även en del teknisk support hos våra kunder, gällande ex. kemikalier och kundens doseringsutrustning. Det kan handla om att mäta upp förbrukning och spädningar för att minimera förbrukning och skapa ekonomiska förutsättningar för ett långsiktigt samarbete. Du kommer att jobba tillsammans med KAM-ansvarig och ni kommer gemensamt att sätta strategier och planera avdelningens arbete. Som stöd har du även hela säljorganisationen i form av distriktssäljare, försäljningschef och marknadschef.
Tjänsten är varierad och du möter kunderna både på deras huvudkontor men lika ofta ute i deras kärnverksamheter som t.ex. tvätthallar och verkstäder, över hela Sverige. Hur din arbetsvecka ser ut planerar du mycket själv, men även i samråd med KAM-ansvarig.
Publiceringsdatum2024-02-26ProfilVi söker dig med erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning mot företagskunder. Du är van vid både nykundsbearbetning och att vårda befintliga kundrelationer. Du är trygg med att arbeta digitalt med allt från CRM-system till prospektering genom olika plattformar. Det är meriterande om du har erfarenhet från vår bransch. Du har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar Excel. B-körkort är ett krav för tjänsten, likaså mycket god svenska i tal och skrift. Du behöver även behärska engelska i tal och skrift. I grunden har du som lägst en gymnasieutbildning.
Det viktigaste för att lyckas i rollen är inte hur lång erfarenhet du har, vi värdesätter snarare vem du är som person och att du har ett tydligt driv och engagemang. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och duktig på att planera dina dagar och arbetsuppgifter för att nå uppsatta mål. Självklart är du en relationsbyggare med god kommunikationsförmåga och du trivs med att möta människor i många olika situationer och roller, såväl internt som externt. För att trivas i rollen ser vi att du har teknisk förståelse och intresse för branschen.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Rollen innefattar resor över hela landet och övernattningar är förekommande. Du utgår hemifrån men behöver ha möjlighet att arbeta från huvudkontoret i Uppsala någon/några dagar i veckan, i övrigt är det flexibelt hur du lägger upp dina arbetsdagar.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393.
Rekryteringen sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
KvalifikationerErfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning mot företagskunder
Erfarenhet av CRM-system eller liknande systemstöd
Goda kunskaper i Officepaketet och behärskar Excel på en god nivå
B-körkort
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Gymnasieutbildning
Meriterande
Erfarenhet från branschen
Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)
Arbetsplats Smartab
Jobbnummer 8495210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.