Företagslots
Kalmar kommun, Näringslivsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Näringslivsenheten i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning, företags- hälsovård, televäxel och IT.
Publiceringsdatum2012-09-14ArbetsuppgifterVår företagslots har till huvuduppgift att förenkla kontakterna mellan företag och kommunen samt vara företagens självklara kontakt med Kalmar kommun. Företagslotsen ska också vara den självklara kontakten då intressenter av olika slag vill ha kontakt med Kalmar kommuns näringsidkare. Som vår företagslots kommer du att vara vårt ansiktet utåt i många olika sammanhang. Företaglotsen ska medverka till fortsatt expansion och utveckling i Kalmar.
Arbetsuppgifterna består av regelbundna företagsbesök och kontakter in i organisationer som kan förenkla dialogen. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att representera Kalmar kommun samt att hålla i föredrag/möten och delta i utbildningar. Vår företagslots ska fungera som samtalspartner och dörröppnare för både befintliga och blivande företag.
I arbetet ingår ibland tjänstgöring på kvällar och helger
KvalifikationerDu ska ha goda kunskaper och förståelse för företagarfrågor och gärna ha egen erfarenhet av företagande. Har du en högskole- eller universitetsutbildning är det meriterande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i engelska, IT-användning, muntlig och skriftlig kommunikation. Du måste också ha B-körkort. När arbetet kräver, måste du också kunna arbeta kvällstid.
Har du dessutom erfarenhet av projektledning och kunskaper eller erfarenheter om hur en kommuns verksamheter och processer fungerar, är det meriterande.
Som person ska du vara resultatinriktad, handlingskraftig och ha hög serviceanda. Förmågan att växla mellan företagarens och myndighetens roll. Du har ett starkt intresse av nätverksbyggande.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. I arbetet ingår ibland kvällsarbete. Eventuellt kan även arbete på lördagar och söndagar ibland vara förekommande. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-01
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Ange följande referens när du ansöker: A288738
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Davidsson, 0480- 45 00 61
Facklig kontaktInger Svensson, 0480-45 00 70
Thore Berggren, 0480-45 01 74
FöretagKalmar kommun, Näringslivsenheten
AdressKalmar kommun, Näringslivsenheten
Box 611
39126 KALMAR
Jobbnummer 1339952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.