Föreståndare till Daglig verksamhet - Kulturlabbet

Göteborgs Räddningsmission / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Räddningsmission i Göteborg, Öckerö, Kungsbacka, Ale, Borås eller i hela Sverige

Göteborgs Räddningsmission är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, att alla människor har rätt till ett värdigt liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 27 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!


Kulturlabbet är en daglig verksamhet i Biskopsgården som vänder sig till personer med intellektuella funktionsnedsättningar som är intresserade av ett skapande och individutvecklande arbete. Arbetet bedrivs utifrån en konstnärlig och pedagogisk grund där personens utveckling står i centrum med en samtidig betoning på samhörighet och gemensam utveckling i grupp.

Verksamheten eftersträvar att ge den enskilde den stimulans och meningsfullhet som en arbetsplats eller daglig sysselsättning kan ge i våra liv. Huvudinriktningen är teater/drama, konst, dans/rörelse, poesi, musik samt filmskapande.

All personal på Kulturlabbet har en dubbelkompetens. Det betyder att de är högskoleutbildade inom ett antal olika konstnärliga utbildningar som film, foto, konst, design, musik, dans och teater men också har utbildning och lång erfarenhet inom omsorgsarbete. Kombinationen av konstnärlig spetskompetens - alla anställda är fortfarande yrkesverksamma på frilansbasis - och lång erfarenhet av omsorgsarbete gör Kulturlabbet helt unikt.

Kulturlabbet har funnits i cirka 15 år och har idag cirka nio anställda och 23 deltagare. Verksamheten har en viktig plats i Göteborgs kulturliv och syns regelbundet med exempelvis fotoutställningar och konserter i det offentliga rummet. Under våren 2019 är planen att huvudmannaskapet för verksamheten går över från Sensus till Göteborgs Räddningsmission.

Nu söker vi en verksamhetschef till denna viktiga verksamhet. Nuvarande föreståndare går i pension och avslutar sin tjänst successivt från och med årsskiftet. Den nya verksamhetschefen kommer att bli anställd hos Göteborgs Räddningsmission. Skulle verksamheten av något skäl inte gå över till Räddningsmissionen kommer personen att få erbjudande om anställning med samma villkor hos Sensus.

Arbetsuppgifter och ansvar

• Verksamhetsansvar avseende personal, ekonomi, kvalitet och utveckling.
• Daglig ledare med ansvar för exempelvis bemanning och personalplanering, socialt stöd och konfliktlösning till personal och deltagare
• Vara ansiktet utåt och marknadsföra verksamheten gentemot socialtjänst och potentiella deltagare
• Skapa en organisationskultur präglad av professionalitet, gemenskap och glädje.


Vi söker dig som:

• har minst 180 hp inom vård och omsorg eller socialt arbete
• har erfarenhet av arbete inom funktionshinderområdet
• har ledarerfarenhet

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av daglig verksamhet.

Som person är du bra på att både lyssna och leda. Du behöver vara noggrann med detaljer och skapa rutiner och ett tydligt ramverk för verksamheten. Du ansvarar för enhetens tillstånd gentemot IVO och skall säkerställa att verksamheten uppfyller både Räddningsmissionens och tillsynsmyndighetens krav. Du har ett inre driv och tycker om att utveckla både medarbetare och verksamhet.

Minst lika viktigt som att vara chef för verksamheten är det att vara en god ledare som skapar en inspirerande och utvecklande miljö genom förtroendefulla relationer med såväl medarbetare som deltagare. Du är social och drivande och trivs med att marknadsföra verksamheten gentemot socialtjänst och eventuella deltagare. Du är också självständig som person, trygg i dig själv samt är bra på att samarbeta i såväl externa som interna sammanhang.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med vår värdegrund. Du kan läsa mer om vår organisation här: https://raddningsmissionen.se/om-oss

Omfattning: 100 % tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Arbetstider: Dagtid måndag-fredag. Det kan även förekomma kvällsarbete.
Start: Snarast

Vi följer kollektivavtalet för vård och omsorg och tillämpar löpande rekrytering.
Inför anställning tar vi referenser och begär utdrag ur belastningsregistret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten?

Kontakta:
Annika Ström-Öberg, områdeschef på Göteborgs Räddningsmission
annika.strom-oberg@raddningsmissionen.se

Isabella Windolf, HR-generalist
isabella.windolf@raddningsmissionen.se
031-7121221

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-12-18

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Ström Öberg a.strom.oberg@raddningsmissionen.se
Isabella Windolf isabella.windolf@raddningsmissionen.se 031-712 12 21

Företag
Göteborgs Räddningsmission

Adress
Göteborgs Räddningsmission
Nordhemsgatan 12
41327 Göteborg

Kontorsadress
Nordhemsgatan 12

Jobbnummer
4517235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Räddningsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Räddningsmission: