Föreståndare för ensamkommande i Uddevalla
Adonia Omsorg AB / Sjukvårdschefsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adonia Omsorg AB i Uddevalla,
Göteborg,
Borås,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Om vårt uppdrag
Vi hör om det varje dag. Något är fel i världen då människor behöver fly sitt hemland och sina rötter. I Sverige har vi förmånen att kunna ta emot ungdomar som ensamma flyr undan krig och oroligheter, i hopp om att kunna få ett bättre liv. Vi har möjligheten att ge dem det och samtidigt ta vara på deras kompetens, erfarenheter och unika förmågor. Ur den insikten föddes idéen om att hitta ett sätt att bidra.
Vi ställer höga krav på kvaliteten i vårt arbete. Du som medarbetare är verktyget för att uppnå det vi vill och därför prioriterar vi dig och dina förutsättningar att göra ett gott arbete.
Vår verksamhet är i dagsläget huvudsakligen förlagd till Göteborg och nu kommer vi att fortsätta att bidra, denna gång i Uddevalla! Vi söker därför nu en föreståndare som vill vara med oss i starten av vår verksamhet i Uddevalla.
Om vad arbetet innebär
Våra ungdomar bor i egna lägenheter och vi stöttar dem till att själva kunna ta hand om ett hem. Som föreståndare kommer du ha ansvar för att leda arbetet med våra kontaktpersoner vars arbete handlar om att vinna ungdomarnas förtroende och vara ett stöd för dem i vardagen. Likt en lokalguide måste vi kunna se och hitta stigarna genom det svenska samhällssystemet och stötta ungdomarna exempelvis i kontakten med skola, arbete, sjukvård och myndigheter. Med hjälp av individuella vård- och genomförandeplaner är det också vårt jobb att utmana ungdomen till att klara av saker på egen hand. Det huvudsakliga arbetet sker tillsammans med ungdomarna vilket oftast är efter ungdomarnas skoltid, d.v.s. tidig eftermiddag kväll.
Du kommer ha det övergripande ansvaret för vår verksamhet med ensamkommande flyktingungdomar i Uddevalla. Du kommer få vara med att bygga upp verksamheten och forma framtiden tillsammans med oss. Helg- och kvällsarbete kan förekomma.
I tjänsten ingår bl.a:
• Arbetsledning av kontaktpersoner
• Att se till att verksamheten håller en hög kvalitet och lever upp till rådande lagstiftning och bestämmelser
• Uppbyggnad av administrativa rutiner och arbetssätt
• Schemaläggning och bemanning
• Ingå i ledningsgruppen
Om den vi söker
Vi söker dig som vill bidra till integration och vill ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för ett bra liv i Sverige. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, har ett starkt personligt engagemang, är strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att se människor utvecklas.
Du är handlingskraftig och ser dig själv som en ledartyp och har tidigare arbetat som chef eller arbetsledare. Vi tror att du är en person med hög integritet som står upp för det du tror på.
För att arbeta hos oss krävs att du har:
• Socionomexamen eller liknande utbildning från ett
universitet eller högskola och som uppfyller de krav som Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO) ställer på föreståndare för HVB-hem.
• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom socialt arbete, gärna mot ensamkommande flyktingar och gärna i en ledande position.
• Mycket goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift
• Körkort B
• Vi ser språkkunskaper i exempelvis persiska, dari eller arabiska som extra meriterande.
Publiceringsdatum2015-12-03KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-02
OBS! Ansökningar utvärderas löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt!
Ange följande referens när du ansöker: Föreståndare Uddevalla
Ansökan kan skickas till e-postadress:
personal@adoniaomsorg.seKontaktBitte Thorin Godlund, Verksamhetschef 0721-85 25 60
bitte.tg@adoniaomsorg.seFöretagAdonia Omsorg AB
AdressAdonia Omsorg AB
Box 6008
40060 Göteborg
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
personal@adoniaomsorg.se Jobbnummer 2559809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.