Fordonssamordnare i Svenljunga Kommun

Svenljunga kommun, Kanslienheten / Bankjobb / Svenljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Svenljunga, Tranemo, Borås, Gislaved, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenljunga kommun, Kanslienheten i Svenljunga

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!




Publiceringsdatum
2018-12-10

Arbetsuppgifter
Vi kommer att inrätta en ny tjänst som fordonssamordnare med placering i vårt Kontaktcenter som organisatoriskt tillhör kansliet. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som tillsammans är första kontaktytan mot våra medborgare men som sinsemellan har olika arbetsområden. Det innebär att vissa kontaktcenteruppgifter som telefonväxel och medborgarservice ingår i tjänsten.
Du kommer att ha ansvaret för samordning kring kommunens fordon som idag består av cirka 120 bilar. Det finns behov i organisationen av att samordna de delar som berör våra bilar, så arbetet behöver starta med en kartläggning av befintliga rutiner och behov för att sedan skapa lämpliga kommungemensamma rutiner. Det är viktigt att du kan ta initiativ, har en god kommunikativ förmåga och kan samverka med verksamheterna utifrån deras behov.I tjänsten ingår inköp och försäljning av bilar samt att medverka vid upphandling av lämpliga fordonstjänster. Du kommer ansvara för att planera för serviceåtagande åt verksamheterna när det gäller däckbyten, tvättning, besiktning, service och reparationer av bilarna. Du ska också följa upp skadeanmälningar och ansvara för kontakterna med försäkringsbolag när skador på bilarna har uppstått.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har en lämplig utbildning eller yrkeserfarenhet inom området och tycker om att arbeta med både de mjuka och de hårda delarna.Vi ser att du kan jobba både självständigt och tillsammans med andra.
Utbildning med inriktning fordon eller transport/logistik är meriterande. Likaså är erfarenhet inom skadereglering meriterande. Vi värdesätter social kompetens och att du fungerar bra i grupp och med individuellt arbete.
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: 169/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Klug tomas.klug@svenljunga.se 0325 18195

Företag
Svenljunga kommun, Kanslienheten

Adress
Svenljunga kommun, Kanslienheten
Boråsvägen 13
51280 SVENLJUNGA

Kontorsadress
Boråsvägen 13 SVENLJUNGA

Jobbnummer
4499812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenljunga kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenljunga kommun, Kanslienheten: