Förändringsinriktad Operations Manager till Malux

Experis Sverige Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Härnösand, Mark eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Maluxkoncernen består av företag som gör kvalitetssäkrade inköp och som säljer lösningar och säkerhetsprodukter inom belysning, el och kommunikation. Kunderna finns inom kemi-, läkemedels- och processindustri, fordonstillverkning, byggindustri, installationsbranschen och offentliga sektorn. Samarbete sker även med de stora elgrossisterna. Malux finns representerat i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen och består av ca 100 medarbetare.

Till Malux Sweden AB i Örnsköldsvik med ett 50-tal medarbetare, söker vi nu en Operations Manager med uppdrag att effektivisera varu- och orderflödet från erhållen order till avslutad leverans med fokus på tillgänglighet, kostnad och miljö.

Publiceringsdatum
2014-07-02

Dina arbetsuppgifter
I operations ingår avdelningarna inköp, lager och teknik. Personalansvaret innefattar 13 medarbetare varav två är gruppledare.

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak följande:
• Ansvara för utveckling och implementering av Malux strategi från order till leverans.
• Ansvara för det operativa flödet från order till leverans inom Malux Sweden AB.
• Leda och planera arbetet för medarbetarna utifrån strategiska planen, löpande budget och operativa behov.
• Ansvara för utveckling av långsiktiga och effektiva samarbeten med Malux leverantörer
• Etablera och underhålla generella och projektspecifika inköpsavtal.
• Utveckla och säkerställa avdelningens arbetsprocesser och verktyg
• Budgetansvar för avdelningen gällande omkostnader och investeringar.
• Personalansvar inklusive lönesättningsansvar utifrån företagets lönepolicy.
• Utveckla personal genom minst årliga planerings/utvecklingssamtal och därav följande åtgärder.
• Samordning med bolagets/koncernens övriga funktioner inom tillämpliga områden.
• Styra lagret för ökad servicegrad och minskad kapitalbindning.
• Övrigt enligt uppdrag.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 8-10 års arbetslivserfarenhet, varav flera år i en ledande befattning. Du har god erfarenhet av logistik och lagerstyrning, är en van förhandlare med externa parter, samt har god affärsförståelse.

Då rollen är mer utvecklande än förvaltande, är det mycket viktigt att du är trivs i en föränderlig miljö där du utvecklar både verksamhet, medarbetare och partners/leverantörer. Som person är du en duktig kommunikatör, trivs med att jobba i grupp och i samarbetet med andra är du prestigelös och entusiasmerande. Självklart är du strukturerad och har en bra förmåga att se helheten.

Du har god vana av att arbeta i affärssystem och du både talar och skriver obehindrad engelska. Tyska är meriterande då Malux har många leverantörer i Tyskland.

Malux är ett företag på stark frammarsch och kan erbjuda dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är framåtskridande och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Placeringsort är Örnsköldsvik. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Vi ser gärna att du kompletterar din ansökan med ett personligt brev där du talar om varför du söker tjänsten och varför du är rätt person. Vi vill ha din ansökan senast torsdag 7 augusti. För frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, på telefon 070-481 66 38. Hon är tillbaka från sin semester tisdag 5 augusti. Har du frågor som inte kan vänta till dess, lämna ett meddelande på mobilsvar så ringer hon tillbaka så snart hon har möjlighet.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Håkansson +46 (0)660-59972

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1929751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: