Föräldravikariat Financial Controller

Hedera Group AB (publ) / Controllerjobb / Göteborg
2025-02-13


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedera Group AB (publ) i Göteborg, Öckerö, Lilla Edet, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Hedera startade 2015 och har på kort tid utvecklats till att bli en erfaren och effektiv aktör med fokus på kvalitet. Idag har Hedera verksamheter inom personlig assistans och bemanning. Hederas tillväxtstrategi är att förvärva bolag inom vård och omsorg samtidigt som vi levererar en organisk tillväxt. Vi har ett viktigt uppdrag i att möjliggöra att kompetens och engagemang stannar inom vården och att leverera en högkvalitativ assistans. För det krävs att vi hela tiden strävar efter att bli en ännu bättre arbetsgivare för våra medarbetare och att vi arbetar aktivt att bibehålla våra höga eNPS-värden. I senaste medarbetarundersökningen för tjänstemän uppmättes ett eNPS-värde på 37, vilket vi är otroligt glada och stolta över.
Hos oss får du drivna kollegor, en arbetsplats med högt i tak och möjligheter att utvecklas!

Publiceringsdatum
2025-02-13

Om tjänsten
Nu söker vi en driven och kommunikativ person som vill bli en del av vårt ekonomiteam under tiden en av våra medarbetare är föräldraledig. Du får en plats på vårt nya och fräscha kontor i Göteborg, där även CFO sitter som du rapporterar direkt till. Tjänsten är ett vikariat från maj 2025 till februari 2026.
Som Financial Controller inom personlig assistans arbetar du i ett team om sex personer som sitter på Hederas kontor i Göteborg, Falun och på Öland. Du har ett nära samarbete med affärsområdeschefen för personlig assistans och du ingår i den operativa ledningsgruppen för affärsområdet assistans.
Som Financial controller är du en viktig pusselbit i att få ihop helheten inom vår assistansverksamhet. Du arbetar bland annat med
månads- och årsbokslut,
analyser och rapporter,
avvikelseanalys mot budget och kostnadskontroll,
budgetarbete,
rådgivning och stöd till ledning och verksamhet,
löpande bokföring,
moms-, skatt och inkomstdeklarationer,
löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer, och
intern och extern finansiell rapportering.

Om dig
Du har arbetat med liknande uppgifter tidigare i minst två år och du har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som vi finner likvärdig. Du bör vara en fena på Excel och meriterande är om du har erfarenhet av Qlik. Har du arbetat självständigt i budgetprocesser är det ett plus. Flytande i svenska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du ordningsam, strukturerad, positiv och ansvarstagande och du kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samtidigt som du är flexibel och prestigelös.
Vi erbjuder
Hedera erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö. Vi är ett snabbväxande bolag inom en spännande och föränderlig bransch och söker drivna engagerade medarbetare som vill växa tillsammans med oss. Vi tror på frihet under ansvar och tycker det ska vara kul att gå till jobbet. En inkluderande företagskultur där vi är stolta över det vi gör är en självklarhet för oss.
Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag, tjänstepension och avtalsförsäkringar. Du omfattas av kollektivavtal via Kompetensföretagen Almega.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-03
E-post: lisa.lund@hederagroup.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Financial controller".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedera Group AB (publ) (org.nr 556802-2155), http://www.hederagroup.se
Drakegatan 10 (visa karta)
412 50  GÖTEBORG

Arbetsplats
Hedera Group AB publ

Kontakt
CFO
Per J. Levin
per.j.levin@hederagroup.se
0725-84 44 39

Jobbnummer
9162884

Prenumerera på jobb från Hedera Group AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedera Group AB (publ):