Föräldravikariat, Enhetschef inom Boendestöd
Bra Liv Sverige AB / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
2017-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Föräldravikariat, Enhetschef inom Boendestöd" (publicerad 2017-12-11) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Tyresö,
Nyköping,
Linköping eller i
hela Sverige Anställningen avser ett föräldravikariat som löper från 1 Januari 2018 och 12 månader framåt.
Som enhetschef inom boendestödet ansvarar du för planering, genomförande och utveckling av verksamheten tillsammans med ledningsgruppen (bestående av VD, kvalitetschef, HR och ekonomichef).
Du har det yttersta ansvaret för att boendestödsuppdragen utförs enligt beställning och efter gällande rutiner och krav. Du förväntas utöva ett operativt och verksamhetsnära ledarskap genom att vara synlig och tillgänglig för arbetsledare, medarbetare och omsorgstagare.
Du behöver ha förståelse för hur verksamhet och budget samspelar.
Andra delar av ditt ansvar innefattar bland annat:
• uppföljning av verksamhetens mål och ekonomi med analyser
• arbetsmiljöansvar
• löpande kontroller av kvalitét och bemanning
• hantering av avvikelser, tillbud och liknande
• övergripande personal och budgetansvar
• att samverka internt och externt med olika aktörer
Du som söker har en adekvat högskoleutbildning för verksamhetsområdet, som socionom eller motsvarande. Du har även grundläggande kunskaper i ekonomi, arbetsrätt och arbetsmiljö samt goda kunskaper om den lagstiftning som rör enheten.
Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbetsledning (förvärvad efter år 2000) samt av arbete med målgruppen. Har du arbetat med biståndshandläggning inom Socialtjänsten är detta meriterande. En stor fördel är också om du har erfarenhet av att arbeta i sociala systemet ParaSoL.
Som enhetschef fungerar du som en länk mellan styrelsen och verksamheten, och du leder och motiverar arbetsledare och personal mot att nå gemensamma mål. Du har ett coachande och inspirerande ledarskap som skapar engagemang och delaktighet.
Det är av stor vikt att du kommunicerar på ett tydligt sätt, lyssnar och är mottaglig för motparten samt kan anpassa kommunikationen efter situation.
Vidare kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt är en trygg person som kan samarbeta bra tillsammans med andra. Du har inga problem med att begränsa dig till dina ansvarsområden och även förmedla vikten av att göra så till de anställda du arbetar med.
Bra Liv är ett privat omsorgsföretag som ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionsnedsättning har svårt att klara av sin vardag. Vi arbetar på uppdrag av kommunen.
Vår målsättning är att våra kunder, utefter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. Vi anser att alla har rätt till ett bra liv. Vi riktar oss till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder och arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans. En viktig uppgift för oss på Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet.
Varaktighet, arbetstid
Anställningen avser ett föräldravikariat som löper från 1 Januari 2018 och 12 månader framåt tidpunkten när tjänsten ska påbörjas exakt kan man ha en diskussion om. 40%-60%
Publiceringsdatum2017-10-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-16
Ange följande referens när du ansöker: Enhetschef
KontaktKrister Svensson
krister@bralivsverige.se 0760044022
FöretagBra Liv Sverige AB
AdressBra Liv Sverige AB
Varvsgatan 10 B
11729 Stockholm
KontorsadressVarvsgatan 10B
Jobbnummer 3750909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.