Föräldravikariat Ekonomiassistent Cash Management

Nobina / Ekonomiassistentjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobina i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Järfälla, Österåker eller i hela Sverige

Nobinakoncernen är Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregional trafik i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 7 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas tio större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com

Inom Service Center Ekonomi (SCE) har Nobina samlat koncernens arbete beträffande redovisning och ekonomiadministration i en central organisation. Service Center Ekonomi är indelat i tre grupper: Redovisning och Anläggningar, Kundreskontra och Leverantörsreskontra, samt Cash Management.

Till Service Center Ekonomi i Solna söker vi nu en Ekonomiassistent Cash Management.
Gruppen består av fyra personer och i rollen rapporterar du till gruppchefen Cash Management.

Publiceringsdatum
2014-09-15

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att vara följande:

Leverantörsbetalningar
Kundinbetalningar
Manuella in- och utbetalningar
Löpande bokföring
Kontoavstämningar
Koncernavstämningar

Personliga egenskaper och utbildning
I rollen söker vi dig som har 2-3 års erfarenhet av ekonomiadministration i en liknande roll. Vi tror att du har någon form ekonomisk utbildning. Har du kunskaper i Agresso samt goda kunskaper i excel är det meriterande. Vidare tror vi att du har ett gott sinne för siffror och trivs med att arbeta strukturerat och noggrant. Som person är du drivande och empatisk. Du tycker om att arbeta i en organisation där det händer mycket och du har högt engagemang och sprider detta till din omgivning. Du har god kommunikativ förmåga, bra samarbetsförmåga och en hög servicenivå. Behärskar du finska språket är det meriterande.

Vi erbjuder
Nobina kan erbjuda dig ett kvalificerat och omväxlande arbete med möjlighet till utveckling inom olika arbetsområde och bolag. Vi erbjuder ett arbete i en samhällsnyttig och spännande bransch som präglas av förändringar. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärsidé "Vi förenklar kundens vardagsresor." Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid från december 2014 till april 2016. Individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag är 3 oktober 2014. Skicka din ansökan så snart som möjligt
då vi gör ett löpande urval. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring arbetet kontakta:
Justine Magambo, Gruppchef Cash Management, telefon: 08-410 650 87
Therese Lindgren, Chef Service Center Ekonomi, telefon: 08-410 651 24

Arbetstider och omfattning
Heltid/ tidsbegränsad

Ersättning
Månadslön
Individuell lönestäätning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Lindgren 08-41065124

Företag
Nobina

Adress
Nobina
Armégatan 38
17171 Solna

Kontorsadress
Armégatan 38

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1996929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobina

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobina: